Dental care routine // čistenie + bielenie

24. augusta 2015

Ahojte, kočky, prajem vám úspešný štart do nového týždňa!
Dnes som sa rozhodla podeliť sa s vami o článok na tému, ktorá sa u mňa na blogu doposiaľ ešte neobjavila, čo ale neznamená, že nie je dôležitá alebo zaujímavá, len som dlho premýšľala, či by vás niečo také zaujímalo, alebo práve naopak vôbec. Keďže sama som na to neprišla, rozhodla som sa vám článok napísať s tým, že sama uvidím podľa vašich reakcií.
Zatiaľ som vám písala o mojej vlasovej, telovej, pleťovej i nechtovej starostlivosti, ku ktorej sa nedávno pridala i samotná manikúra po tom, čo som zhodila gélové nechty. Jedna vec mi tu ale stále chýbala a ňou je starostlivosť o zúbky, o ktorej vám napíšem dnes.


Moje zuby neboli nikdy ideálne (asi ako všetko, čo sa môjho tela týka), vždy ma trápili kazy, nevyhla som sa strojčeku, potrápili ma abscesy, odjakživa mám dožlta zafarbenú sklovinu (čo mi potvrdila aj zubárka) a najnovšie mi v decembri minulého roka odumrel predný zub (áno, predný, kurník!), čo bolo to najhoršie, čo som so zubami zatiaľ zažila (a stačilo, viac toho už nepotrebujem, ďakujem). Dentálna starostlivosť však pre mňa vždy bola veľmi dôležitá. Rovnako ako v ostatných oblastiach som aj na tomto poli vystriedala veľké množstvo zbraní od kefiek cez pasty až po rôzne domáce recepty na bielenie zubov. Našla som však niečo, pri čom som zatiaľ zotrvala najdlhšie (+ pár noviniek) a to by som vám rada dnes predstavila.

Čo sa týka čistenia, používam dve kefky - manuálnu a elektrickú. Manuálnu Curaprox mám doma (a milujem ju) a elektrickú Oral-B mám v Bratislave (a milujem ju). Curaprox používam už niekoľko rokov a naozaj musím povedať, že sú to naj naj najlepšie manuálne kefky na trhu - či už obyčajné, alebo jednozväzkové a ak nad niektorou ešte len uvažujete, tak môžete prestať a s pokojným svedomím si ju kúpiť. 
Elektrickú Oral-B Vitality Sensitive používam od júna, kedy som si ju kúpila na narodeniny a som s ňou tiež veľmi spokojná. Je pravda, že si moje ďasná najprv museli zvyknúť, no odvtedy je to najväčšia paráda. Pamätám si, že som nejakú elektrickú od Oral-B používala aj predtým, než mi nasadili strojček a že mi potom veľmi chýbala, takže som veľmi rada, že som sa rozhodla k nej po čase opäť vrátiť. Používam násadu pre citlivé zuby, tá mi zatiaľ vyhovuje, no i tak premýšľam, že by som nabudúce vyskúšala niečo iné a uvidíme, čo to spraví :) 
Ďalšia vec, ktorá je pre mňa pri čistení už nevyhnutná je zubná niť a ústna voda (na fotkách chýba) a oboje používam od privátnej značky DM drogérie Dontodent - oboje výborné, bez výhrad a sťažností za naozaj výbornú cenu, takže nie je o čom.





Zubné kefky, samozrejme, nepoužívam "nasucho" ale so zubnými pastami, medzi ktorými mám štyri najobľúbenejšie. Dve sú z bieliaceho systému (text nižšie), jedna je s dočasným bieliacim efektom - Signal White Now Gold, ktorá je fajn, zuby vyčistí a ten chvíľkový bieliaci efekt je naozaj vidieť a ďalšia je klasická zelená Elmex pasta na citlivé zuby, ktorú naprosto zbožňujem. Tieto pasty nemám vždy kúpené naraz ale striedam ich podľa nálady a momentálnych potrieb mojich zubov.


No a na záver dôležitá časť - bielenie. S tým sa moje zuby (ak nepočítam rôzne pokusy s práškom do pečiva a citrónom) stretli prvý krát tiež v júni, kedy som v DM boxe našla pastu a následne si kúpila bieliacu sadu od značky Teeth Expert. Absolvovala som domácu desaťdňovú kúru, kedy som si gél aplikovala každé ráno na dvadsať minút a po tejto skúsenosti som sa rozhodla, že za pol roka, kedy budem kúru opakovať, vyskúšam aplikáciu dvakrát denne po pätnásť minút. Nemôžem povedať, že by výsledok bol nejaký ohromujúci, skôr si myslím, že nie je veľmi viditeľný, no aj tak je vidno nejaké malé zmeny a to bez poškodenia skloviny a následnej citlivosti zubov, z čoho sa veľmi teším. Podľa priloženej farebnej stupnice sa mi výsledok odčítal dosť ťažko, keďže každý zub som mala sfarbený inak, no podľa odhadu "by očko" by som povedala, že tie 3-4 odtiene tam budú. Dolu vám pripojím aj fotku pred a po, no je veľmi zlá, keďže svetlo sa so mnou bavilo, berte ju teda len ako ilustračnú, no myslím, že najviac je zmena vidieť na prvom a druhom zube. Túto sadu by som si však druhý krát už nekúpila, maximálne tak zubné pasty, ktoré sú super a používam ich rada doteraz. Ale kúru, ako som spomínala ešte zopakujem, pretože niečo to predsa len robí a určite zvyšok len tak nevyhodím.



Tak a to by bolo, myslím všetko, dúfam, že sa vám článok páčil a že niekomu v niečom možno pomohol. Budem rada, ak sa so mnou podelíte o produkty, ktoré v tejto oblasti nemôžu za žiadnych okolností chýbať vám a bez ktorých si už neviete predstaviť svoju zubnú hygienu :)
Vaša Donny ♥

2 komentáre:

  1. Hmm vypadá to na zajímavý tip, díky i za závěrečné fotky. Ideální recenze

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ja ďakujem za komentár i za pochvalu :)*

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS