Ako na domácu manikúru

3. augusta 2015

Mnohokrát som premýšľala nad tým, že by som začala pravidelne navštevovať manikérku, no nakoniec som tak nikdy nespravila, jej funkciu podnes deň zastávam sama a ešte som sa ani raz nemusela sťažovať ;). Domáca manikúra totiž pre mňa predstavuje istú formu relaxu a tie chvíľky, kedy sa venujem svojim nechtom som sa naučila si poriadne užiť a rada si ich doprajem raz za týždeň-dva, podľa potreby. Zaujíma vás, ako takáto moja manikúra vyzerá? Tak ste tu správne, keďže moje nechty po veľkej (i keď iba krátkodobej) záťaži, ktorá na nich je viditeľná, potrebujú dať trošku do poriadku.


Prvý krok je vždy skrátenie a vytvarovanie nechtov. Používam zásadne len papierové či sklenené pilníky a naučila som sa nechty brúsiť vždy len v jednom smere, čo sa naozaj ukázalo ako efektívne, keďže sa mi prestali tvoriť zádery a nechty sa mi tiež menej lámu. Rovnako tak som zistila, že netreba nechty tvarovať stále rovnako ale skúsiť, čo nechtom vyhovuje najviac - oni si totiž ideálny tvar i dĺžku "vypýtajú" samy. Mne sa najviac osvedčil mandľový tvar, no z času na čas to prestriedam, keby si to náhodou predsa len rozmysleli.


Potom nasleduje leštenie povrchu nechtov leštičkou. Tento krok však neopakujem pri každej manikúre, ale asi len raz za jeden a pol až dva mesiace. Povrch nechtu je potom naozaj krásne vyhladený a vyleštený a aj lak na nechtoch potom vyzerá o poznanie krajšie.
V rovnakých intervaloch ako vyleštenie nechtov si tiež spravím peeling nechtovej kožičky. Nechtový peeling má vo svojej ponuke viacero kozmetických značiek, preto je potrebné nájsť si ten, ktorý vám bude najviac vyhovovať. Ja sa priznám, že so momentálne spravila krok mimo a musím hľadať ďalej, no i tak je to celkom fajn oživenie a doplnenie nechtovej starostlivosti.


Čo ale nikdy nevynechám a robím pravidelne, je ošetrenie nechtovej kožičky. Na tento krok používam nechtový krém od Alverde alebo Sally Hansen a vhodný nástroj. Tých je na trhu tiež veľké množstvo a fungujú na rôznych princípoch, preto je treba zvoliť taký, ktorý vám bude najviac vyhovovať. Ja som sa momentálne zastavila pri kovovom, no nevylučujem, že o týždeň to bude iný, pretože ich mám doma celkom tri rôzne.


Po tomto všetkom si umyjem a usuším ruky i nechty, na ktoré následne nanesiem výživný gél, ktorý nechám do nechtov úplne vstrebať - a že oni ho do seba vsiaknu radi a rýchlo! Následne nechty popretieram kozmetickou vreckovkou, aby na nich neostala žiadne nevstrebané zvyšky gélu a aby na nich lepšie držal lak. Ten použijem najprv podkladový - buď obyčajný priesvitný bez pridaných zložiek, alebo nejaký ošetrujúci, spevňujúci či vyživujúci a keď poriadne uschne, nanesiem lak farebný, prípadne ešte efektový alebo sa pohrám a skúsim vytvoriť niečo zaujímavé. 
Nechty si ale nezávisle na manikúre lakujem každé dva-tri dni, pretože napriek starostlivosti ich mám stále poškodené a na takých nechtoch lak jednoducho dobre nedrží.


No a na záver to celé zavŕšim nanesením nechtového oleja na okolie nechtu, tento olej vmasírujem, nechám vstrebať a úplne nakoniec nakrémujem či naolejujem aj celé ruky a hotovo!


Dúfam, že vám bude tento môj článok aspoň malou inšpiráciou, že si z neho niečo zoberiete a že vám pomôže a budem rada, keď mi dolu do komentárov napíšete, ako ste na tom vy a manikúra a tiež ma potešíte, keď sa podelíte o nejaké svoje rady či tipy na osvedčené produkty, ktoré používate :)
Vaša Donny ♥

8 komentárov:

  1. Odteraz si aj ja začnem pilníkovať nechty len v jednom smere :-o pretože nikdy som to nerobila

    www.lifestyle-beautyblog.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite to skús, naozaj to rieši veľa starostí s nechtami :) Najprv som tomu neverila, no už to inak ani nerobím :)

      Odstrániť
  2. Celý článok som prečítala na jeden dych, ale ked som na koniec uvidela tie nechty na poslednej fotke, musela som sa vrátiť k vete so spomenutým mandlovým tvarom. Až na jednom nechte, vidím ten madlový tvar. Ked sa už tak pekne staráš o svoje nechty tak im aspoň dopraj rovnakú dĺžku, takto to vyerá veľmi nevkusne. Taktiež by som podotkla, že ti chýba zatlačovanie kožičky, čo by aspoň opticky predĺžilo tvoje nechty :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Nikol, ďakujem ti veľmi pekne za tvoj názor a tvoje postrehy, čo ale musím upresniť je že na poslednej fotke sú nechty pred a po manikúre (čo som asi mala jasnejšie napísať) a keď si si čítala o mandľovom tvare, určite si si všimla aj tú časť, kde píšem, že tento tvar občas prestriedam, čo som musela spraviť aj teraz, pretože som mala nechty polámané a každý iný, snažila som sa ich aspoň trošku zjednotiť a myslím, že na pravej fotke je to vidno.
      Čo sa týka zatláčania kožičky, tam je určite čo zlepšovať, no žiadne optické predĺženie sa u mňa nikdy nekonalo, dokonca ani keď mi to robila profesionálka pri gélových nechtoch, ktoré som dávnejšie chvíľku nosila :( Jednoducho mám každé lôžko okrem prstenníkov žalostne krátke, takže viac-menej čokoľvek skúsim, je u mňa bez výsledku :(

      Odstrániť
  3. Pekný článok :-) Môžeš mi napísať presné použitie tej kokovovej vecičky?

    Krásny slnečný dník prajem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Je to úplne jednoduché, tá časť, ktorú je vidno na fotke sa používa na zatlačenie kožičky, to je celé ;)
      Pekný dník aj tebe, vďaka za otázku :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS