Prečo je ťažké písať (beauty) blog...?

1. júla 2015

Nikto mi nikdy nepovedal, že to bude ľahké. Nikto mi nikdy nepovedal vlastne nič a než som začala, nemala som vôbec ani len poňatia, čo budem robiť, ako to budem robiť, kedy, ako často, kde, o čom, pre koho... Všetko som si musela zistiť, uvedomiť, nájsť, naučiť sa a začať sama, nikto mi neradil, nepomáhal a vlastne ma ani nikto nepodporoval a všetko to bolo veľmi mätúce a svojim spôsobom aj strašidelné, pretože predsa len človek vpúšťa svet do svojho súkromia a svoje súkromie vystavuje chtiac-nechtiac svetu. Je mi jasné, že v našich končinách sa o "svete" veľmi hovoriť nedá, no aj tak. 
Teraz je to úplne inak - netvrdím, že viem všetko a nič ma nemôže prekvapiť, to v žiadnom prípade nie je pravda, no aspoň už mám prehľad, ciele, systém, znalosti, čitateľov (ktorých milujem) a hlavne podporu od mojich blízkych, rodiny i priateľov - aspoň od väčšiny. Každý jeden článok, ktorý napíšem a každá jedna fotka, ktorú odfotím ma napĺňa radosťou a zadosťučinením, že niečo so svojim životom robím, o niečo sa pokúšam a nevzdávam sa na ceste za svojimi snami. 
Nebudeme si nič nahovárať, nemôžem sa vôbec ani náhodou porovnávať s tak ťažkými kalibrami ako Petra Lovely Hair, Get The Louk, Kissbook by Mia, Mia´s Lifestyle, Patty Image (aj keď ona nepíše, ale rozumiete), Ordinary Life a neviem s kým ešte, pretože tieto kočky sú už skúsené, ostrieľané blogerky, majú skúsenosti, kontakty (a netvrďte mi, že nie), v neposlednej rade zástupy sledovateľov a fanúšikov, ktorí s nimi radi komunikujú a všetko možné, čo im len a len pomáha byť ešte lepšími než sú, i keď si plne uvedomujem, čo všetko ostatné to so sebou nesie, vrátane rôznych haterov a ľudí, ktorí sa nevedia vyrovnať zároveň so svojím neúspechom a ich úspechom a dávajú to jasne najavo. No aj tak som na seba úprimne hrdá, pretože som si nikdy nepredstavovala ani zďaleka to, čo mám teraz. A aj keď vám to teda bude možno pripadať hlúpe a trápne, aj ja som sa musela tam, kde som (a že teda nie som vôbec ani ďaleko a ani vysoko) dostať cez rôzne prekážky, problémy a starosti. 
Blogovanie sa totiž bezpochyby zdá ako super príležitosť na zviditeľnenie sa, prípadne zarobenie, získanie veľa vecí zadarmo... ono aj je, to netvrdím, ale ja som nikdy nepísala pre toto. O zviditeľnenie sa mne určite nikdy nešlo, zarábať na blogu vlastne ani nechcem, pretože kamkoľvek sa začnú pliesť peniaze, stratí to svoju pôvodnú myšlienku (kvôli ktorej som kedy vlastne začala) a veci zadarmo? Netvrdím, že som sama nikdy nepísala žiadnej firme, písala som, ale preto, že som nevedela, ako celá táto vec so spoluprácami funguje - ako som totiž písala hore, nikto mi nikdy nedal návod na použitie a videla som všetky tie spolupráce u iných dievčat, no vo chvíli, keď som zistila, ako to všetko vlastne funguje a ako by sa to "nemalo" a "malo" robiť, som to všetko nechala tak a proste len písala o tom, čo som mala a mám rada. 
Preto si myslím, že zásadne najťažšou vecou na blogovaní podľa mňa (a pre mňa) bolo a je to, ako začať. So všetkým. S menom, názvom blogu, adresou, vzhľadom, fotkami, témou... No ako všetci vieme, zásadný je ten povestný prvý krok a potom je to už v pohode... No prd!
Samozrejme, že človek na to všetko potrebuje čas a techniku, ktorá určite nie je lacná. Potrebuje financie, to si nebudeme klamať. Potrebuje motiváciu, ktorá by ho na jeho ceste udržala, pretože tak ako vo všetkom, nestačí motivácia na začiatok ale aj na celý proces. Ja som sa vzdávala veľa krát. Končila a začínala znovu, no nikdy som to nedala vedieť na blogu. Nikdy! Dvakrát som spravila veľkú zmenu a raz zmazala všetky staré články, to hej, no aj to len preto, aby som formálne niečo ukončila a začala to isté ale lepšie. Nikdy tu nebola odmlka, pretože sa mi nechcelo, nemala som čas alebo som len trucovala a priťahovala pozornosť - prvá a jediná bola nedávno kvôli prerábaniu blogu a o tom vy dobre viete. A keď som ja zvládla riešiť svoje problémy i vnútorné boje zároveň s blogom, prečo to niektoré "vysoko-postavené-slečny-blogerky" nedokážu? A verte, že viem o nejednej. Proste som tú motiváciu v sebe našla, no sama neviem ako, pretože som vo svojom živote vzdala snáď všetko, asi len záleží na veľkosti vášho snu
Je to totiž ťažké nenechať sa odradiť, keď nikto iný okrem vás vo vašej práci nevidí zmysel, keď to nepovažuje za dôležité, pričom pre vás to znamená celý svet, keď vám neraz vynadá, že tým trávite veľa času a míňate na to veľa peňazí... Sakra, áno, je to tak, ale pri ničom som nikdy nebola tak šťastná! No a tak, keď som sa cez toto všetko dostala zas a znova, už to bude v pohode, že? Nebude!
To sa človek zasa musí nejako naučiť žiť s tým, že nemá žiadnu spätnú väzbu. Síce vidí tie čísla, koľkokrát bol článok otvorený, ale čítal ho skutočne niekto? Ja neviem, pretože pri ňom nie je komentár. Je to preto, že je ten článok vážne nahovno, alebo kvôli nejakej poruche? Aha, ale veď pri súťaži je komentárov dosť, tak to tie ostatné články budú asi fakt nahovno. Počkať, aha predsa je tu komentár, a aha, druhý! Od dievčat, ktoré mi pod články píšu pravidelne a ich komentáre a ma vždy úprimne potešia. Rovnako ako aj každý nový, no predsa, vyrovnáva sa s tým ťažko, keď potom prídete na blog, ktorý má 30 oficiálnych čitateľov a pri každom článku 10+ komentárov a ja s vyše 300 oficiálnymi čitateľmi ich mám 10 a aj to preto, že sa snažím na každý odpovedať, takže niekedy je polka mojich.
A potom si k tým ľuďom človek vybuduje istý vzťah a cíti sa nozaj zle, keď si časom uvedomí, že tá vec o ktorej napísal niečo pekné sa mu z razu už nepáči alebo tá druhá, ktorej vynadal a teraz sa mu zdá najlepšia na svete. To je taký ten pocit, ako keď klamete najlepšiemu kamarátovi a pritom vlastne hovoríte pravdu, len ste jednoducho stále človek a tiež máte právo na to zmeniť názor... A keď sa človek dostane cez toto všetko, bude to konečne v pohode?! Nebude.. neverím tomu, že to bude v pohode, ale...

... keby to bolo v pohode, robil by to každý. Keby to bolo ľahké, ten pocit spokojnosti samej so sebou by sa rovnal bezvýznamnému a ten zmysel, ktorý to všetko pre mňa teraz má, by som mohla akurát tak nechať niekde pod posteľou ako všetky veci, ktoré pre mňa momentálne nič neznamenajú. 
Takže prečo je podľa mňa vlastne ťažké písať (beauty) blog? Pre to všetko, ale že to sakra stojí za to!

16 komentárov:

  1. Pekný článok Donny, vystihla si aj plno mojich pocitov keďže aj ja som teraz iba nováčik a mám čo ešte vylepšovať (proste ja a HTML kódovanie sa moc nekamarátime :D). A máš pravdu, veľa ľudí píše beauty blog kvôli tým "veciam zadarmo" a plno je takých čo si naháňajú čitateľov len so svojimi giveaway s vecami čo doma vyhrabali zo šuflíka.
    Ja tiež som chcela blog mať už tak dva roky dozadu ale hovorila som si stále že veď je ich už dosť ostrieľaných a bude to ťažké a je to naozaj ťažké. Ale budem to robiť ďalej, lebo taktiež ma to baví a aspoň nejakým spôsobom sa snažím podeliť so svetom s tým čo ma baví, keďže v realite túto moju záľubu nikto nechápe :D. Možno takto nájdem aj nejakých nových známych s ktorými budem môcť práve túto záľubu zdieľať a keď nie tak budem písať články pre tých pár čitateľov a pre to že ma to baví. Verím aj tomu, že nakoniec si tie články nájdu ľudia ktorí možno len náhodne budú gúgliť a hľadať niečo a nemusia ma ani sledovať ale možno im ten môj článok pomôže.
    Popravde ako som si všimla my slovenky to máme v tejto blogosfére aj o dosť ťažšie u nás nie je nikto tak "známy" okrem Patty ale u tej to bude tak preto lebo natáča videá, ale máme aspoň jednu zástupkyňu na CZ/SK scéne :D.
    Takže Donny určite pokračuj, ja tvoje články rada čítam a myslím že je nás viac ale pokračuj hlavne pre seba aby si mala také to životné zadosťučinenie či ako to mám nazvať :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti pekne za komentár!
      Je to naozaj tak, a to sa potom len chytám za hlavu a dúfam, že ich hlúpe správanie nebude mať celplošný dopad.. pretože dávať do GA "veci, ktoré som dostala na narodeniny pred X rokmi a nechcem ich" je podľa mňa veľmi veľmi zlé...
      Som veľmi rada, že viem o ďalšom človeku, ktorý má k blogovaniu takýto postoj, veľmi ma to teší a pomáha mi to nestrácať vieru v ľudstvo ;)
      Tak, samozrejme, tie videá, to je kapitola sama o sebe, a PAtty je super, to sa ani nečudujem, že je, kde je :)
      Ešte raz veľmi pekne ďakujem ♥

      Odstrániť
  2. začít blogovat je opravdu nejtěžší. mně to třeba trvalo rok, než jsem přišla na to, jak optimalizovat fotky, aby nevypadaly jako rozplácnutá broskev, jak udělej schopný desiggn a všechny ty věci okolo. nejdůležitější je ale aby to člověka bavilo. kde jsou takové ty časy, kdy měl každý svůj malý blog ještě na blog.cz, vůbec se nestaral o návštěvnost a psal si co chtěl, aniž by se zajímal o nějakou spolupráci. jo, sice to na blogaření je hezká věc, že když už tomu věnuješ tolik času, něco za to (občas) dostaneš zdarma, ale určitě by to nemělo být prioritou, proč si zakládat blog.
    in another galaxy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa teším s tebou, že sa ti podarilo dôjsť k vlastnej spokojnosti, ja sa musím priznať, že to tak dodnes nemám, no pracujem na tom :D
      Och, blog.cz, tam snáď všetci začínali :D to sú naozaj milé spomienky :D
      Je to pravda, že takáto forma spolupráce je naozaj veľmi príjemnou, povedala by som, formálnou odmenou za prácu, no určite by sa na tom nemal celý ten blog zakladať, to určite súhlasím

      Odstrániť
  3. Milá Donny :)
    V dnešnej dobe je ťažké byť beauty bloggerkou už len preto, že takých blogov je nespočetne veľa. Každého cesta je iná, každý z nás má iné úspechy a snahy za sebou :)
    Tvoj blog nepoznám od úplného začiatku, no vidím, že máš za sebou kopu práce a zdokonaľovania sa.. Mne sa tvoje články vždy páčili a rada čítam každý jeden :) no chápem to, že ťa mrzí slabá odozva...komentár predsa povie viac ako počet návštev či čitateľov :) človek potom vie, či to niekomu niečo dalo pretože podľa mňa práve o to v blogovani ide.. Zanechať niekomu niečo aby si človek mohol povedať, že to stalo za to.. Prajem ti pevne nervy a dúfam že budeš blogovat naďalej.. Chýbala by si tu :) Krásny deň!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Verči, drahá, ďakujem ti pekne za komentár! :) A naozaj s tebou súhlasím, niekedy je ten "konkurenčný boj" naozaj mimo misu, keďže každý by mal podľa mňa smerovať tam, kam chce a nie tam, kam by podľa nejakého trendu mal.
      Je to presne tak, pekne si to vystihla. Ja ti ďakujem, že si blog našla a že ho pravidelne navštevuješ, ani nevieš, ako ma to teší ♥

      Odstrániť
  4. To si krásne a výstižne napísala :-) Ale za seba ti môžem povedať, že kedysi som mala blog Petra Lovely Hair veľmi rada, ale teraz už nie, nejako sa mi prestal páčiť.... radšej mám také jednoduché blogerky.... také, ako to mám povedať.... také akoby obyčajné baby.... neviem ako to popísať.....blog Petra Lovely Hair mi príde veľmi taký nablískaný.... neviem, možno sa mýlim..... ale teraz to monentálne cítim takto.... možno sa mi raz zasa zapáči :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Martinka, ďakujem ti pekne :*
      Rozumiem ti a úplne tvoj názor chápem a rozumiem mu, ja mám tiež také obdobia, kedy ma jej práca baví viac a také, kedy ma baví menej, no tiež si myslím, že je to normálne a v poriadku ;)

      Odstrániť
  5. ♥ Krásně jsi to celé vystihla, úplně mi došly slova :-) Já jsem za těch několik let vystřídala nesčetně blogů a na žádném jsem nevydržela víc jak dva měsíce. A potom se mi do oblíbených začalo dostávat čím dál víc blogů zaměřených na kosmetiku a já se o ní začala víc zajímat a nakonec z toho byl i můj vlastní blog zaměřený právě na tohle téma. Popravdě jsem na sebe vážně hrdá, že jsem zde vydržela už přes půl roku a zatím jsem neměla žádnou chuť se na to vykašlat, jen občas začít znovu, ale nakonec jsem si uvědomila, že by byla škoda všech těch předešlých článků :-) Je pravda, že blog zabírá čas a občas i nějaké ty finance, ale i tak souhlasím, že to za to všechno stojí :-) I když já jsem zatím nedospěla do bodu, kde by lidi kolem mě věděli, že nějaký blog mám, ví to mamka, která tomu moc nerozumí a přítel, kterého zase nějak extrémně nezajímá, že píšu někam o kosmetice :D Každopádně jsem ráda, že jsem našla něco, co mě baví a občas mě taky mrzí, že třeba článek, se kterým jsem si dala tolik práce, má sotva pár komentářů, ale jinak mám obecně ráda takové "méně slavné" blogy, kde ti daná blogerka i odpoví a tak, slavné blogerky/youtuberky sice taky sleduji, ale spíše tak anonymně, jen výjimečně se stává, že bych u nich něco komentovala nebo tak :-) Tvůj blog mám moc ráda, je vidět, že si na článcích dáváš záležet, což oceňuji vždy a že reaguješ i na komentáře a tak, takže ti přeju ať se ti i dál s blogem daří, ráda se sem vracím ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti veľmi pekne za celý komentár i za všetky milé slová, veľmi si ich cením a som rada, že sa sem rada vraciaš ♥ Tvojmu postoju naozaj rozumiem, tiež mám radšej tie "obyčajnejšie" blogerky i youtuberky, som na tom totiž dosť podobne...
      A tiež sa s tebou veľmi teším z tvojho úspechu, som rada, že si našla to, čo ťa baví a že to robíš rada, ja na tvoj blog tiež rada chodievam a čítam si tvoje príspevky :) Dúfam, že ti spokojnosť a radosť z práce i odhodlanie vydrží i naďalej :)

      Odstrániť
  6. Si jeden z mojich najobľúbenejších blogov, a to rátam aj tie z USA i UK. Veľmi ti držím palce! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, ďakujem veľmi pekne, obrovsky si to cením ♥

      Odstrániť
  7. Donny z tohto článku cítim úprimnosť a som rada, pretože niektoré blogerky tak úprimne nepíšu. Ja blogujem už takmer dva roky, čitateľov mi pribúda slimačou rýchlosťou, snažím sa pôsobiť na všetkých sieťach, aké len existujú, no čitatelia nikde, ale nezvzdávam sa, viem, že to príde, cením si komunitu čitateľov, ktorých mám a každý ich komentár mi robí neskutočnú radosť. Ani ja si nepíšem blog pre seba, ale hlavne pre čitateľov a niekedy je fakt ťažké vymyslieť tému, ktorá by nadchla, pretože sme si zvolili beauty oblasť a v nej máme obrovskú fakt mega konkurenciu a nie je ľahké s ňou bojovať, ale snaha sa cení a neboj sa, všetko príde, nevzdávaj sa, tvoj blog sa mi páči, čítam ho rada, si nápaditá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti veľmi pekne :) ♥ Sme na tom, veru, podobne. Tiež je ale pravda, že bez istej dávky konkurencie by zmizla aj značná časť motivácie, nie? ;)
      Cením si tvoju pochvalu a veľmi ďakujem :)

      Odstrániť
  8. Konečně jsem našla chvilku, abych si přečetla Tvůj článek, měla jsem ho uložený v záložkách...A jsem ráda, že jsem si tu chvilku našla :) Tvůj blog mám moc ráda, sleduji ho už celkem dlouho a našla jsem tu spoutu užitečných věcí...a proto velký dík :) Rozumím, že ať dělá člověk cokoliv, jednou za čas přijde nějaká "krize", ale tady si cením, že nejdeš jednoduchou cestou (prostě přestat), ale snažíš se dál...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, ďakujem za prečítanie, názor i pochvalu :) A tiež ďakujem za priazeň a som veľmi rada, že som mohla byť nápomocná :) ♥

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS