Low Shampoo

9. júla 2015

Ahojte, kočky!
Počuli ste už o metóde "no poo"? Ak nie, tak zbystrite, pretože vás to určite bude zaujímať.
Názov tejto metódy je odvodený z anglického No Shampoo, čiže Bez šampónu a predstavuje revolúciu v umývaní vlasov. Ide totiž o to, že bežné šampóny obsahujú sulfáty, silikóny, parabény, farbivá a neviem čo všetko ešte a všetky tieto i ďalšie zložky istým spôsobom poškodzujú naše zdravie a zdravie našej pokožky, ktorej odstraňujú prirodzenú bariéru a tým sa zvyšuje ich mastivosť, čo vás núti si ich opäť umyť šampónom. Teda podstatou toho celého je úplne vysadenie šampónu a nahradenie ho napríklad jedlou sódou, jablčným octom či výluhom z bylín. Podľa môjho názoru je táto metóda prinajmenšom zaujímavá, no určite nie vhodná pre každého (na čo sú dôkazy) a ja patrím k tým ľuďom, no vôbec mi to neprekáža, keďže si vlasy šampónom umývam rada a nemám potrebu sa nútiť prestať, len preto, že niekto povedal. Zastávam totiž názor, že každý by sa mal riadiť tým, čo mu vyhovuje, byť sú to silikóny či sulfáty. Avšak...

Avšak je tiež dôležité podotknúť, že rada skúšam nové veci a preto som rada, že som dostala možnosť vyskúšať alternatívny spôsob toho všetkého, čo ste si prečítali vyššie a tým je metóda Low Shampoo, ktorá spočíva v tom, že bežný šampón je nahradený prírodným a ekologickým šampónom, ktorý je podľa potreby dopĺňaný kondicionérom, prípadne sa šampón úplne vynechá a umýva sa len kondicionérom. Na tento môj pokus a skúšanie som ja dostala toho najvhodnejšieho parťáka a tým je Low Shampoo od mojej milovanej značky Yves Rocher (ktorú mám stále radej a radšej). 






Tento šampón má 99% zložiek rastlinného pôvodu, je nepenivý, určený pre všetky typy vlasov, vhodný na každodenné použitie a pre mňa bolo jeho testovanie skutočnou výzvou. Prečo?
Pretože mám nesmierne rada, keď si môžem vlasy poriadne napeniť, určite si vlasy neumývam každý deň, pretože by sa mi úplne vysušili (aj keby som použila neviem aký kondicionér) a väčšina produktov určených pre všetky typy vlasov mne absolútne nevyhovuje. 
Počas môjho testovania som sa toho o svojich vlasoch veľa naučila. Napríklad, že ak je produkt naozaj kvalitný a je určený všetkým vlasom, sadne aj mojim, naučila som sa používať najprv balzam (Balea) a potom tento šampón a mojim kučerám sa vrátil ich pôvodný tvar. Naučila som sa všetky produkty z vlasov poriadne vyplachovať, pretože keďže nie je pena, je to trošku ťažšie a vlasy som nikdy nemala také nadýchané a jemné. Zistila som, že si pokojne môžem umývať vlasy každý deň a nevysušujú sa - samozrejme, že v prípade, že mám správny regiment. A tiež to, že nemusím mať veľa peny, aby som vlasy skutočne dôkladne umyla. A toto som sa naučila počas používania niečoho, čomu som najprv vôbec neverila a som preto veľmi rada, že so mala túto možnosť. Na klasické šampńy však určite nezanevriem, no už sa veľmi teším, keď sa dostanem do blízkosti YR obchodíku, aby som si mohla kúpiť nový Low Shampoo (keďže tento je už spotrebovaný a uvidíte ho na konci mesiaca v Empties.)


Čo vy a metóda No Poo/Low Shampoo? Zaujala vás? Stihli ste ju už skúsiť? Napíšte mi vaše skúsenosti a názory do komentárov, som na nich zvedavá ;)
Vaša Donny ♥

10 komentárov:

  1. O tejto metóde som už počula, no fakt sa obávam, či by bola vhodná pre mastné vlasy, keďže sa používa na umývanie vlasov hlavne balzam, ktorý si ja ku korienkom nikdy nedávam, pretože to by boli moje vlasy mastné hneď.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa môjho skromného názoru pre mastné vlasy vhodná skôr nie je :( Aj ja som si musela vlasy umývať častejšie než s bežným šampónom a to mám vlasy relatívne suché.

      Odstrániť
  2. no poo? :D som si to ináč vysvetlila, ako shamPOO :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola som na tom rovnako, keď som to videla prvý krát :D

      Odstrániť
  3. Ja som tiež vylúčila bežné drogérkové šampóny a balzamy a prešla som na prírodné.... šampón používam tuhý a som s ním maximááálne spokojná....ale raz skúsim ten tvoj od YR a raz aj Aussie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A ja by som zasa rada niekedy vyskúšala tuhý ;)

      Odstrániť
    2. Teraz budem objednávať, tak ak chceš, objednám aj tebe :-)

      Odstrániť
    3. Ďakujem, si veľmi milá, no pred časom som si dala záväzok že musím najprv minúť tých šesť vlasových sád, ktoré mám v zásobách :D :/

      Odstrániť
  4. Už jak jsem ho viděla v novinkách u YR mě zaujal, líbí se mi to složení... Ale mám mastné vlasy a nemyslím si, že by to pro mě byla vhodná alternativa klasického šamponu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako som písala už aj vyššie v komentári, tiež sa prikláňam k názoru, že pri mastných vlasoch by výsledky neboli asi úplne najlepšie, no na druhej strane, môže sa používať denne - len komu by sa chcelo...

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS