Ako sa (ne)starať o vlasy...?

8. júna 2015

Ahojte, milé moje ♥
Ak ma sledujete už dlhšie, tak pravdepodobne viete, že nemám žiadnu ustálenú starostlivosť o pleť, ani pokožku tela, nieto ešte o vlasy a že produkty neustále striedam, skúšam nové a tie "svoje" ešte len hľadám, a to aj napriek tomu, že som už zopár TOP produktov našla... Preto nemôže byť prekvapením, že občas narazím na niečo, čo mojim vlasom vôbec, ale absolútne, nesedí a narobí viac škody ako úžitku. No a potom zase musia nabehnúť tie osvedčené či šťastnou náhodou objavené, aby zachránili, čo sa dá.
Rovnaká situácia u mňa nastala nedávno, kedy mi v drogérii padli do oka dva šampóny Balea, ktorým som nevedela odolať. Keďže som už v minulosti mala s vlasovou starostlivosťou Balea dobrú skúsenosť, veľmi rada som sa nechala zlákať vábením jahodového šampónu na každodenné použitie a čerešňovo-jasmínového na objem, ktorý v poslednom čase mojim vlasom chýbal. Na ich používanie som sa úprimne veľmi tešila a práve o to väčšie sklamanie nastalo, keď som sa k nim konečne prepracovala cez všetky zásoby. 


Ako prvý som skúšala jahodový šampón. Úžasná vôňa, pre mňa neobvyklá červená farba a veľmi príjemná konzistencia. Šampón na vlasoch vytvoril naozaj bohatú penu, čo mám veľmi rada a vlasy umyl, o tom žiadna. Ale už pri oplachovaní som si nemohla nevšimnúť, že mám vlasy pomotané, suché a na dotyk veľmi nepríjemné. Použila som však ako vždy balzam a všetko sa zdalo byť v poriadku, preto som tomu nevenovala veľkú pozornosť. Čomu som ale pozornosť venovať musela bol fakt, že som vlasy po vysušení a bežnej úprave mala nadmieru suché, krepovité a ešte viac neusporiadané ako zvyčajne. Nestrácala som ale nádej a skúsila aj čerešňovo-jasmínový šampón...


Ak som si pri jahodovom myslela, že som mala suché a pomotané vlasy, výsledok pri oplachovaní čerešňovo-jasmínového šampónu sa nedal ani porovnať - bolo to totiž omnoho horiše. Ani zásah balzamu nebol veľmi nápomocný a vlasy som mala nazaj v katastrofálnom stave. 
Keďže som stále ešte nechcela pripustiť, že tieto šampóny pre mňa rozhodne nie sú vhodné, celé som to ospravedlňovala tým, že mám vlasy suché aj tak, že potrebujem podstrihnúť končeky, že by som mala zvýšiť denný príjem tekutín a dopĺňala som používanie týchto šampónov rôznymi inými produktami na starostlivosť o suché, poškodené a namáhané vlasy.

V prvom rade som ešte v sprche svoje vlasy zverila do starostlivosti masiek - GlissKur Total Repair a Elséve Total Repair Extreme. Používala som ich zvlášť, nekombinovala som ich a zistila som, že GlissKur masky skutočne nie sú pre mňa. Aj keď žltú Oil Nutritive mám naozaj rada, je to skôr preto, že mám k nej istý sentimentálny vzťah, nie preto, že by mi skutočne zaberala. A po skúsenosti s touto som sa ja tak definitívne rozhodla, že si ju a ani žiadnu inú znovu už nekúpim. Netvrdím, že sú zlé, len mi jednoducho nestačia, pretože mám vlasy dosť suché aj normálne, keďže sú kučeravé, takže pri tomto "probléme" bola naozaj menej ako aspoň funkčná.
Zato an druhej strane ma Elséve veľmi príjemne prekvapil, keďže som od neho žiaden extra zázrak nečakala, Táto maska je naozaj účinná a relatívne silná, preto by som naozaj neradila prekračovať odporučený čas pôsobenia (2-3 minúty). Tento čas naozaj stačí aj mne na tú takmer-slamu, takže ak má niekto vlasy normálne, stačilo by mu aj menej, na mastné by som ju radšej ani neskúšala. Moje pôvodne naozaj suché vlasy po nej ostávajú naozaj krásne, ošetrené, jemné a vyživené. A navyše  maska veľmi krásne vonia :)


Keď som za sebou mala mokré ošetrenie vlasov a opatrne som si ich presušila uterákom, prišiel čas na moje milované bezoplachové tekuté kondicionéry. Tieto zasa zo zásady používam len od GlissKur a na rozdiel od iných produktov značky mi vyhovujú maximálne. Fungujú, dlho vydržia a dajú sa kúpiť za naozaj prijateľnú cenu - žiadne výhrady. Používam ich po každom umytí vlasov už niekoľko rokov, len striedam ich druhy. Mojim najobľúbenejším je ružový Liquid Silk, ktorý sa už ale dopredáva, čo ma veľmi mrzí, pretože je naozaj skvelý. Našťastie sa mi ale podarilo ukoristiť ešte jedno balenie v Trnavskej DMke a keď ešte niekedy v budúcnosti čisto náhodou nejaké dostanem do rúk, budem veľmi šťastná. Inak ale ani oranžový Total Repair variant nie je na zahodenie, takže som rada, že som našla aspoň adekvátne zastúpenie. Po ich použití sú vlasy ešte jemnejšie, viac hydratované a výborne sa rozčesávajú, takže podľa mňa ich používanie určite nie je zbytočné. 


Posledným a snáď najdôležitejším krokom celého procesu starostlivosti po umývaní vlasov a tiež procesu záchrany vlasov poničených šampónom je vlasový olej. Týchto som vyskúšala naozaj veľa ale najradšej sa vraciam práve k olejíčku Balea, ktorého mám už asi tretie balenie a viem, že určite nie je posledné. Vlasom dopraje takmer nadštandartnú starostlivosť, oživí ich a dodá im všetko, čo potrebujú na to, aby boli zdravé a krásne. A hlavne, aby na nich nebolo poznať zlý výber šampónu.


Takže asi takto by vyzerali nejaké moje rady, ak sa vám niekedy stane, že si kúpite nevyhovujúci šampón, ale budete mu chcieť dať šancu ako ja. Najideálnejšie ale, samozrejme, je šampón hneď vymeniť, no ostatné korky ponechať, vtedy sú vlasy zaručene šťastné a spokojné... a je to na nich skutočne vidieť. 
Takže ja tieto šampóny určite posúvam ďalej a určite ich neplánujem dopoužívať, ani si ich kúpiť znovu, avšak na vlasovú starostlivosť Balea určite nezanevriem a o niektorých si tu určite ešte prečítate, pretože má veľa skvelých produktov.

Budem rada, keď mi dolu v komentáreoch napíšete, či máte s týmito dvomi šampónmi skúsenosť, aký je váš vzťah k Balea vlasovej starostlivosti a či máte nejaký produkt, ktorý svojim vlasom vždy radi doprajete.
Prajem vám krásny zvyšok dňa a úspešný začiatok do nového týždňa.
Vaša Donny ♥

11 komentárov:

  1. Balea šampóny ani mne veľmi nesedia, ak máš suché a zničené vlasy, vyskúšaj šampón od Elseve, mne osobne veľmi pomáha:)
    Ak by si mala čas, bola by som rada, keby sa ideš pozrieť na môj blog http://sajafrey.blogspot.sk :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne práve sedia tie v tých druhých baleniach, aspoň zatiaľ som mala dobrú skúsenosť... a tiež s balzamami, tie sú super :)
      Elséve na mňa práve čaká, som na neho veľmi zvedavá a vkladám do neho veľké nádeje, tak uvidím :D
      Ďakujem za pozvanie, určite sa prídem pozrieť :)

      Odstrániť
  2. Balea olej určite vyskúšam, niečo podobné som hľadala :) Mimochom, veľmi sa mi páči tvoj nový dizajn. :)
    ChristyShades

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite vyskúšaj, ja na neho nedám dopustiť :)
      Ďakujem ti krásne, som veľmi rada ♥

      Odstrániť
  3. veľmi super článok,ako budúci kaderník mám tieto najradšej.. :) Mne tie šampóny od balea vyhovovali,nedám dopustiť na ne,tak isto aj olejček. No zaujal ma prípravok z rady Elseve,

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi, som rada, že sa páči :) Ja mám inak rada Balea veci na vlasy, no toto bol fakt krok vedľa :(
      A ten Elséve určite stojí aspoň za to vyskúšanie, mňa veľmi príjemne prekvapil :)

      Odstrániť
  4. Já šampony Balea moc ráda nemám, ale neodolala jsem a zase jsem si domů jeden z nich přitáhla, díky krásnému obalu a vůni, tak jsem zvědavá, jaký bude. Od Balea jsem měla ten jahodový sprcháč a voněl božsky :)

    MONČA ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akože ja sa tiež stavím, že chvíľu budem mať doma ďalšie. A možno mi dokonca budú vyhovovať :)

      Odstrániť
  5. Tieto klasické Balea šampóny nejako extra nevyhovujú ani mne, tie Profesiional sú predsa len omnoho lepšie, mne sa z týchto zvyčajne rýchlo mastia vlasy. S maskami Gliss Kur mám rovnaké skúsenosti mala som dve a po oboch som mala vlasy ešte suchšie ako pred ich použitím, takže žiadnu si už určite nekúpim. A olejček Balea mám rada pre jeho vôňu, ale účinkami je pre moje vlasy slabý.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já mám baleácké šampony naopak ráda, vyhovuje mi, že jsou bez silikonů, což je i důvod, proč jsou po nich vlasy tak drsné, drhnou a šustí. Takže pokud máš suché vlasy, tyhle šampony od Balei bych asi nevolila :) spíš bych sáhla po nějakém hydratačním :) ale třeba ti bude sedět něco úplně jiného. Každý máme vlasy jiné, takže těžko takhle radit a navíc se určitě nepovažuju za experta i u sebe praktikuju metodu "pokus-omyl" :)

    New in: May 2015

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale tak pokus-omyl je najlepšia metóda podla mňa :D A pre mňa jediná, keďže mne od jednej značky jeden sadne a druhý mi vlasy omnoho zhorší, alebo mám z neho lupiny, takže som už prišla k postoju, že pre mňa nie je vhodný žiaden konkrétny typ šampónu, preto musím len skúšať a skúšať... :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS