Top 5 • Filmy CZ & SK

8. apríla 2015


Ahojte, dievčatá! :)
Už tu boli komédie, seriály aj animáky. Všetko zahraničné. Preto som sa rozhodla, že dnes nikam nepôjdeme, zostaneme pekne doma a pozrieme si niečo naše. Ak mám byť naozaj úprimná, filmový patriotizmus by ste u mňa veľmi ťažko hľadali dokonca aj keď sa bavíme o "našich" filmoch, pretože české filmy mám oveľa radšej než naše slovenské; Či už sa bavíme o celých filmoch, alebo len o dabingu a o seriáloch ani nehovorím. Samozrejme, aj u nás s perly a niektoré filmy a rozprávky sú pre mňa prijateľné úž len v slovenčine, no buďme úprimní... Česi to proste vedia lepšie, aspoň podľa mňa a väčšiny mojich známych :) 

Klasika. Priznávam, komplet všetky diely som videla až nedávno a tým myslím maximálne pred dvomi mesiacmi a zo všetkých sa mi páčil len prvý diel, ktorý som videla aj dávnejšie a rada si ho pozriem znovu. Je mi blízky kvôli Bratislave, prirodzenosti a dokonca aj hudbe, ktorá inak nie je moja šálka kávy, no sem mi sadla perfektne!


Zbožňujem ho! Milujem atmosféru takýchto filmov nakrúcaných o tej dobe mimo tej doby. Páči sa mi na tom všetko, no najmä tá rebélia mladých ľudí, prakticky mojich (našich) rovesníkov. V dnešenj dobe totiž nie je možné hovoriť o rebélii a odvahe vzoprieť sa systému, pretože sa nie je veľmi čomu vzopierať a takmer všetko je dovolené. Ja osobne, keby som mohla, chcela by som si na vlastnej koži zažiť, aké to bolo vtedy žiť.



Asi Určite by som sa opakovala, keby som mala písať, prečo. No, ale, samozrejme, okrem toho milujem Pelíšky aj kvôli tomu humoru, s akým sú podávané situácie. To asi stačí, veď ich milujeme všetci, no nie?


Nie tak úplne náš, ale aspoň sčasti a od slovenského režiséra. A prečo? Aj keď nie som veľmi fanúšikom histórie, vždy ma fascinovali boje, vojny, krv a vraždy - teraz si o mne musíte myslieť veci, však? Najmä keď takejto podobe zla stojí v opozícií láska a krása. Spracovanie toho filmu je podľa mňa skvelé, hodné viac ako 55%, ktoré dostal v hodnotení čsfd, no čo ja zmôžem. Nie som kritik a už vôbec nie odborník a jediné čo môžem, je prezentovať vlastný názor...


Mala som veľký problém vybrať jednu komédiu, ktorú by som mala najradšej, pretože ich mám rada veľa. No nakoniec som sa rozhodla pre túto - tak na odľahčenie, kedykoľvek a kdekoľvek. Nič, nad čím by človek musel premýšľať, všetkému sa dá jednoducho porozumieť, s jednoduchým dejom a je to vtipné. 


A vy, máte radi CZ a SK filmy? Aký je váš názor na to, komu to ide lepšie - nám či susedom? A aké sú vaše naj? 
Teším sa na vaše komentáre a prajem krásny deň! ♥
xoxo

11 komentárov:

  1. Pelíšky jsou skvělé, ale třeba S tebou mě baví svět nemůžu vystát.. Jinak z českých filmů mám ráda třeba U mě dobrý, Sněženky a machři, Na samotě u lesa, Vrchní, prchni, Postřižiny, no spoustu filmů.. Moji top 5 by tvořily asi jiné filmy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeej vidíš, Sněženky a machři sú úplne mega... aj to pokračovanie po 25 rokoch :)

      Odstrániť
  2. Film Fontána pre Zuzanu naprosto miluju! Nejraději mám také první díl. Hrozně moc se mi líbí prostředí, hudba a celkově prostě všechno :) Mám ráda takovéto starší filmy. Ráda se podívám třeba i na discopříběh :)

    Monča

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, aj ten prostredný bol veľmi fajn :) Ale napríklad posledný ma už neoslovil...

      Odstrániť
  3. Pelíšky, S tebou mně baví svět tvl ♥ Klasiky ♥ Ako vytrhnúť veľrybe stoličku, Nevera po slovensky ♥ To sú moje filmy proste :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Z týchto piatich sú Pelíšky jednoznačne top! :)
    ChristyShades

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Občiansky preukaz je podľa mňa jeden z naj českých vôbec :) Ale Pelíšky sú tiež super a aj S tebou mně baví svět :) ale na Slnce seno atď nemá nič :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak Slunce, seno je nesmrteľné, to máš na 100% pravdu :D

      Odstrániť
  6. Tak S Tebou mne baví svet to je bomba, parádny film, ktorý sa dá pozerať stále dookola, jednoducho úžasný, prvýkrát som ho videla až pomerne dospelá a len som čumela, toľko srandy, Česi to skrátka vedia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, tak... máme sa ešte čo učiť si myslím :)

      Odstrániť
  7. S tebou mě baví svět je ten najlepší film ♥ aspoň podľa mňa :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS