Filofax

14. januára 2015

Ahojte kočky! :)
V júli minulého roku som pre vás napísala článok o tom, že som si splnila jeden zo svojich veľkých snov a kúpila som si organizér Filofax Metropol. Od tej doby sa ku mne neraz dostalo želanie s tým, že by som mohla spraviť článok o tom, ako som si filo zariadila a zorganizovala. Tak som sa teda rozhodla, že vám ukážem, ako vyzerá teraz.
S pôvodným toho teda má spoločného len veľmi málo, pretože veľa vecí som odtiaľ vyhodila hneď, veľa som ich vyhodila neskôr a tak celkovo som si ho postupne čo najviac prispôsobila svojim potrebám.
Musím povedať, že ja si už svoj život bez neho neviem predstaviť a som na ňom doslova závislá. Až tak, že niekedy si musím plánovať dokonca aj obed, sprchu, či to, že si mám umyť vlasy a oholiť nohy...


• Zvykla som si mať v diári vložené dve perá (tak pre istotu), no aj tak píšem stále len s jedným, obe sú klasicky modré, Ak mám nejakú potrebu si do diára písať inou farbou (čo väčšinou nemám), používam fixky Stabilo.
• Úplne prvé, čo je vidieť po otvorení sú vľavo priehradky, v ktorých mám lepiace bločky na poznámky a pohľadnicu z Chorvátska, ktorú si občas veľmi rada vytiahnem a spomínam na leto 2014. Na ľavej strane je priesvitný list, ktorý bol súčasťou pôvodnej výbavy diára a na tomto liste mám nalepené farebné štítky. Tieto používam buď na označenie strany v diári alebo keď chcem ozvláštniť stránky, píšem si poznámky a úlohy priamo na ne fixou na CD-čká.
• Všetky veci v diári mám rozdelené na sedem častí, ktoré sú od seba rozdelené oddeľovacími listami, ktoré som si spravila z transparentného papiera (alebo skôr z fólie, ktorá je aj na úplnom začiatku). Tieto sa dajú klasicky kúpiť v kancelárskych potrebách alebo na internete, dá sa na nich aj písať, aj tlačiť, čiže všemožné využitie.




• Za prvým priesvitným listom mám stránku, kde na jednej strane sú moje osobné údaje a chutné nálepky s motýlikmi a na druhú stranu som si nalepila fotografiu, na ktorej som s priateľom.
• Potom nasleduje prvý rozdeľovač, ktorý patrí kalendáru. Čiže ročný prehľad, list s poznámkami a potom už kalendár. Tento rok som sa rozhodla pre organizáciu deň na stranu, ale víkend nie je na dvoch stranách, ale tiež na jednej. Tieto listy som kupovala cez sevtprerodinu.sk. Kedže mám ale v diári plno ďalších vecí a celý rok by sa mi tam nezmestil, mám vložené len tri mesiace, ktoré budem postupne vyberať a dopĺňať s tým, že tieto som sa rozhodla už archivovať.
Vrámci kalendára mám tiež vložené stránky, ktoré som si stiahla na nejakej stránke. Je to týždenný prehľad, a ja si vždy na začiatku týždňa napíšem do okienka určeného na poznámky nejaký citát, do ostatných si potom zaznamenávam pitný režim, ušetrené peniažky za deň, či som cvičila a každý večer si tam napíšem štyri veci, ktoré ma v ten deň potešili a z ktorých mám radosť.
Ďalšou vecou v rámci kalendára je menštruačný kalendár, ktorý som si robila sama. Zvykla som si ho písať od roku 2010 a je to naozaj super vec, ktorá je veľmi užitočná.
A okrem tohoto všetkého tu mám ešte ručne písaný škrtací kalendár, kde si škrtám dni napríklad do konca semestra alebo do inej udalosti, na ktorú sa teším. Detinské, viem, ale mám to rada :)







Až teraz som si všimla, že mi foťák ostril na záložky. Ospravedlňujem sa :)
"Your future is created by what you do today, not tommorrow"

• Druhá záložka je venovaná blogu a to tak, že na prvom liste mám zoznam článkov, ktoré by som chcela niekedy napísať, alebo ktoré ste mi vy navrhli, že by som mohla napísať a ďalej už mám na farebných výkresoch nalepené prázdne kalendáre, kam si plánujem články asi dva-tri mesiace dpredu, pretože bez tohoto systému by sa na blogu asi nič neobjavilo.
• Ďalšia záložky je venovaná wishlistom a financiám. Wishlist tu mám taký krátkodobý, jednoducho veci, o ktorých si myslím alebo viem, že si ich čoskoro kúpim. A financiami myslím že som si sem pridala ďalšie dtiahnuté "free printable inserts" s názvom Savings plan, kde si určím cieľ, koľko chcem našetriť, dokedy a na čo a potom si už len zapisujem, kedy som si koľko ušetrila a koľko mám celkovo ušetrené.
• Štvrtá záložka patrí poznámkam, narodeninám a adresáru.
• Piata prázdnym listom.
• A šiesta priesvitnej obálke, v ktorej skladujem zľavové kupóny.
• Pre optimálnu organizáciu a spokojnosť, sú pre mňa nevyhnutné MUST-HAVES zvýrazňovače v šiestich farbách, lepiace bločky, fixky a rôzne nálepky a washi pásky.


Môžem vám ale povedať, že takto to už dávno nevyzerá :D Články som pomenila, poprehadzovala a tak celkovo, ale ja sa v tom vyznám...






No a to by bolo snáď všetko. Ak by ste mali ešte nejaké otázky alebo by vás zaujímalo ničo, čo som nespomínala, kľudne sa ma spýtajte buď dole v komentároch alebo cez FB či mail. A rovno mi môžete aj napísať, ako ste na tom vy s organizáciou svojho času. 
Používate diáre a kalendáre? Alebo si viete všetko zapamätať?
Prajem vám krásny deň ♥

4 komentáre:

  1. Veľmi pekne to máš spravené :) Ja mám obyčajný diárik každý rok z evy, tam si zapisujem na každý deň dopredu čo ma čaká a neminie. Menštruačný kalendárik mám v mobile, na narodeniny mám vynechanú stranu v diári :) Na koľko ťa toto všetko vyšlo ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :)
      Podobne som donedávna fungovala aj ja a dlhý čas mi to tak vyhovovalo, len zrazu sa mi všetko začalo kopiť, tak som prešla na takýto systém :)
      Nechcem kecať, ale filofax stál okolo 40€, kalendár deň na stranu okolo 13-15€ a zvyšok si vôbec nepamátám, ako keď myslíš nálepky a farebné papiere, perá a to ostatné, väčšinou ale nie viac ako 2€ (až na Parker pero, to stálo 18€). A potom už len trochu času :)

      Odstrániť
  2. waaau,tvoj filo je naozaj krasny :) mna taketo vecicky strasne bavia na tento rok som si z ebayu objednala fake filofax :D, na ktory este cakama nemozem sa dockat,ked si ho upravim podla seba :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti veeľmi pekne :)
      juuu, to je super, tak vám potom prajem veľa krásnych spoločne prežitých dní :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS