Ako sa starám o pokožku

29. decembra 2014

Ahojte kočky, krásny posledný tohtoročný pondelok!
Presne pred týždňom som publikovala príspevok o tom, ako sa starám o pokožku tváre. Dneska by som chcela publikovať článok o tom, ako sa starám o pokožku zvyšku tela. Táto starostlivosť je podľa mňa určite menej komplikovaná, no nemenej dôležitá.
Paradoxom u mňa je to, že ako mám pokožku na tvári mastnú, pokožku tela mám veľmi suchú, preto je u mňa hádam najdôležitejšia hydratácia, aby som sa nezačala trúsiť a rozsýpať. Tam to ale nezačína, a preto začneme v...


V sprche
Najzákladnejší hygienický návyk. Stretla som aj ľudí, ktorí si ho neosvojili a pritom nepatria na okraj spoločnosti. O to nepochopiteľnejšie to pre mňa je. Sprcha minimálne raz (u mňa maximálne dvakrát) denne by podľa mňa mala v dnešnej dobe byť samozrejmosťou.
Používam bežné sprchové gély, ktorých mám niekedy otvorených aj päť (inokedy len dva), často a rada ich striedam, obmieňam a skúšam. Mrzí ma, že keď si na niečo ale zvyknem a rada by som si to kúpila znovu (ako sprchový gél proti akné od Oriflame), tá možnosť tu často nebýva.
Na druhej strane ale gély na intímnu hygienu nestriedam vôbec, kupujem si stále dokola jeden a ten istý (Nivea Intimo Double Effect), pretože toto je zrovna oblasť, v ktorej dodržiavanie hygieny považujem za obzvlášť dôležité, no experimentovanie nechcem riskovať.
Okrem bežného sprchovania si veľmi rada doprajem pravidelný peeling pokožky a to buď produktami na to určenými alebo peelingovou rukavicou, ktorá je zozačiatku trošku hrubšia než by mohla, no je priam skvelou náhradou! Pri peelingu sa najviac sústredím na nohy, ruky, brucho a chrbát (pokiaľ dočiahnem), pretože človek denne stratí okolo 10g pokožky a tá jednoducho nejako musí ísť preč.



Relaxácia
Dôležitá vec. Ale čo to má so starostlivosťou o pokožku? Viac, než by sa zdalo. Ja totiž nesmierne rada relaxujem vo vani alebo s nôžkami v teplej vode. Pri oboch rada používam oleje a soli do kúpeľa, ktoré nie len že sa starajú o myseľ ale i o pokožku! Za seba najviac odporúčam soli od Balea a olej od privátnej značky DM Das Gesunde Plus - levanduľový ♥


Hydratácia
No a dostali sme sa k najdôležitejšiej časti. Možno si pamätáte z minulého týždňa moje tvrdenie, že "hydratovať treba všetko" a za tým si v tomto prípade stojím dvojnásobne. Krémy na ruky, nohy, telo, mlieka, oleje, všetko.... Používam ich pravidelne, denne a opakovane. Rada ich striedam, skúšam a objavujem nové a nové produkty, tiež sa ale rada vraciam k starým a overeným. Môžem vám dať svoje slovo na to, že keby som sa nenatierala pravidelne, pomaly by som začala praskať a rozpadávať sa. Neviem prečo mám tak hrozne suchú pokožku, no neberiem to ako príťaž - práve naopak! Ponúka mi to možnosť skúšať a objavovať viac kozmetiky :) Čiže je to v podstate moje plus a aj keď som sa kedysi skutočne nekrémovala rada, našla som si k tomu cestu a dnes sa na to vyslovene teším.


Deo-ochrana a vône
Ďalšia vec, ktorá by podľa mňa dnes mala byť už automatická. Ak niekto nerád používa parfémy, viem to pochopiť, ale deodorant či antiperspirant je nevyhnutnosť! Veď sa vyrábajú aj neparfemované. U mňa sa ich momentálne namnožilo akosi veľa, no bežne mi stačí mať jeden. Najradšej mám tuhé a krémové, potom guličky a nakoniec spreje (tie dokonca priam nemusím). A či ich striedam? No posúďte samy...
Čo s týka vôní, rada občas použijem telové spreje a to najmä v lete. Parfém používam denne a aj keď mám tri klasické (jeden v BA) a jeden tuhý, zistila som, že iný ako Killer Queen nechcem a nepotrebujem. Je jednoducho dokonalý a cítim sa s ním naozaj skvelo a dokonale stotožnená ♥ Čiže... keby niečo ;) :D



Neodmysliteľní pomocníci
No a nakoniec, tak ako aj pred týždňom....
- holiaci strojček Gillette (Venus) je ten naj z naj a gél na holenie - u mňa najčastejšie, vlastne až na jednu výnimku stále, Balea. Lacné, voňavé, skvelé!!
- morská hubky z Jadranu musí byť. Nič lepšie som na sprchovanie nestretla
- no a nakoniec pemza, pilník na päty a drevená masážna "kefka", ktorá je skvelá na prekrvenie pokožky a tiež proti celulitíde





Tak odo mňa všetko a opäť ako vždy sa veľmi teším na vaše reakcie a tipy! :)
Prajem vám prekrásny deň! ♥

3 komentáre:

  1. Tak já mám ve sprše jen jeden sprcháč, max dva a teprve až dojde, rozdělávám další. Nedokážu si představit, že bych nějaký den vynechala sprchu, jak píšeš, měla by to být sampozřejmost. Ovšem třeba gely na intimní hygienu jsou mimo mě a nepoužívám, použila jsem párkrát a vždy z toho byly jen problém.
    Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Paráda takéto posty vždy potešia. Ja som si tiež zvykla natierať sa minimálne telovým mliekom vždy po sprche, striám som tým síce nepredišla, ale verím, že aspoň budem vďaka tomu krajšia. Balea gély na holenie to sú skrátka skvosty, ktoré kto neskúsil, môže ľutovať a často sa objavujú aj limitky, najstálejšie sa u mňa ohriala ružová s aloe vera.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. znova veľmi pekný článok :) sprchový gél proti akné majú aj v avone a mne sa zdá dokonca lepší ako ten v oriflame :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS