Ako sa starám o pleť

22. decembra 2014

Ahojte kočky!
Rozhodla som sa tento týždeň naštartovať článkom, v ktorom vám poviem niečo viac o mojej pleti a ako sa o ňu starám.
U mňa sa puberta začala veľmi skoro a trvala veľmi dlho a počas celého tohoto obdobia som - aspoň pokiaľ si dobre spomínam - mala nesmierne problémy s pokožkou tváre, keďže sa u mňa objavilo akné a nie a nie sa ho zbaviť. V tej dobe ale moja starostlivosť o pokožku nebola ani zďaleka taká dôsledná a ani pravidelne návštevy v salóne či u kožnej lekárky mi nepomáhali.
Ako šiel čas, začala som sa zaujímať o kozmetiku, začala som ju viacej používať, akné o niečo ustúpilo, no napriek tomu jeho radikálne zmiznutie spôsobilo až užívanie antikoncepcie v sedemnástich rokoch. Vtedy sa mi pleť nemastila, akné zmizlo a zostali len rozšírené póry, ktoré sú ale genetické a lieky s nimi nič nespravia.
Nanešťastie som kvôli pridruženým zdravotným problémom musela ATK vysadiť a vtedy nastal prelom - nastúpilo u mňa akné na hrudi, ramenách i chrbte (tzv. bacne, o tom ale nabudúce), pokožka sa mi začala neuveriteľne mastiť, čo znamená, že keď si ráno umyjem tvár, do dvoch hodín mávam na T zóne doslova olej a pravidelné hormonálne akné pred menštruáciou na hrane sánky je už mojou neodmysliteľnou súčasťou. Preto som sa musela naučiť s tým vyrovnať a nejako popasovať, aby som všetky tieto "príznaky" čo najviac zmiernila.


Odličovanie
Odličovanie je podľa mňa jednou z najdôležitejších a najkľúčovejších vecí v starostlivosti o pleť. V podstate takmer celý svoj kozmetický život som sa snažila nájsť produkty, ktoré by mi maximálne vyhovovali vo všetkých ohľadoch, no uvedomila som si, že to nie je možné, keďže pleť sa mení v priebehu rokov a dokonca v priebehu roka v závislosti na počasí či momentálnom psychickom a fyzickom stave.
Čoho ale nie som ochotná sa vzdať v žiadnom prípade sú dvojfázové odličovače na oči a micelárne vody na pleť. Bodka. To je jednoducho niečo, čo som používala, používam a používať (dúfam) budem naďalej. Mám s nimi najlepšie skúsenosti, najlepšie výsledky a jediné, čo sa mení, je značka. Mám totiž v poslednom období akosi priveľmi precitlivené oči, že aj produkty určené pre také citlivky ako som ja mi v očiach prekážajú :(
Okrem týchto produktov som si zvykla používať aj pleťové vody a toniká, ktorými po umytí pleti gélom pleť ešte dočisťujem a snažím sa odstrániť kompletne všetky zvyšky makeupu z pleti. Musí to byť, pretože mám pleť nesmierne náchylnú na tvorbu akné, takže je nevyhnutné, aby som si dávala na jej čistote záležať.


Čistenie
Druhá vec, na ktorej si nesmierne zakladám. Mám rada pocit čistej pleti, mám rada ten pocit, ktorý mi na pleti zanechávajú čistiace gély, rada ich používam, rada ich striedam, objavujem nové a tak ďalej a tak podobne.
Tvár si umývam vždy ráno po zobudení a večer pred spaním, no ak sa aj počas dňa cítim nejako nekomfortne a ulepene, rada tento rituál zopakujem aj vtedy, no zo zásady viackrát nie! Pretože si uvedomujem, že tieto produkty môžu byť pleti veľmi prospešné, tiež ale viem, že jej môžu poriadne uškodiť, takže (aj napriek nutkaniu) sa snažím to s nimi nepreháňať.
Najradšej mám gély, ktoré sa dajú napeniť,  pretože po nich moja pleť zostáva jemnejšia a čistejšia, tiež MILUJEM gomáže a peelingy - či už tie, ktoré sú určené na denné použitie, alebo tie, ktoré je lepšie používať len občas. Toto je proste moje a svoj život si bez toho už neviem predstaviť.


Hydratácia
No a do tretice ďalšia extrémne dôležitá vec - hydratácia! Musím sa priznať, že nie vždy som ju považovala za dôležitú, keďže som tiež patrila k ľuďom, čo si hovorili "načo krém, keď mám mastnú pleť?" No a chyba lávky a tiež som zistila, že mastná pleť skutočne potrebuje dôkladnú hydratáciu. A tak som si časom začala zakladať aj na nej. Používam klasické pleťové krémy alebo fluidy (ale nemám veľmi potrebu riešiť, ktorý je na deň a ktorý na noc), už by som sa nevedela zaobísť bez hydratačného séra Balea (aj keď nie je priamo na mastnú pleť), rovnako tak bez očného krému na deň či vazelíny na noc, pretože hydratovať treba všetko! So striedaním krémov je to u mňa v podstate rovnako ako pri všetkom a zatiaľ som sa k rovnakému ešte nevrátila. Nie preto, že by sa mi žiaden nepáčil ale prosto preto, že zo žiadneho mi nespadla sánka. Takže ešte stále hľadám, ale vzhľadom k tomu, že spotreba jedného krému trvá podstatne dlhšie ako napríklad čistiaceho gélu, tak ich nestriedam zas až tak často. Teda až na to sérum, to milujem a mám druhé balenie... a pôjdem aj na tretie :)


SOS starostlivosť proti akné
Vzhľadom k tomu, že aj keď sa snažím o pleť starať ako najlepšie viem, niekedy sa jednoducho akné neviem ubrániť. Mojím najhorším nepriateľom je ale hormonálne akné, ktoré sa mi vytvára stále na jednom mieste prechodu sánky a krku vždy pred menštruáciou a jeho stopy u mňa zostávajú až do ďalšej, čiže je tam nepretržite. S týmto faktom som sa už nejako vyrovnala a naučila sa s ním žiť, no aj tak sa čo najviac snažím ho zbaviť a preto som si zvykla už denne používať produkty SOS starostlivosti proti akné.
Mojim najmilovanejším je.. teda bol Al krém od Biodermy, o ktorom som sa ale dozvedela v lekárni, že sa už nevyrába (a skoro som sa rozplakala) a že je už len korektor a ten naozaj nechcem. Tak som začala skúšať iné značky a zistila som, že ani Essence nie je na zahodenie ale len na noc, pretože na vyrážky nanášam vlastne akúsi bielu tekutinu, ktorá zaschne a jednoducho tam je, čajovníková tyčinka z Oriflame ma sklamala a najnovšie som začala používať ešte Garnier, ktorý ale na fotke chýba a k tomu sa ešte veľmi vyjadriť neviem.


Masky
To je prvý bod mojej životnej prokrastinácie. Masky mám doma "až" dve a používam ich naozaj ale naozaj nepravidelne. Nemám to veľmi rada a nemám potrebu ich používať. Môže to byť preto, že som ešte nenašla takú, ktorej výsledky by ma úplne nadchli alebo proste nie som maskový typ, to už neviem, ale toto je niečo, bez čoho by som pokojne mohla fungovať a vôôôôbec by mi to neprekážalo. Ale tak z času na čas si doprajem taký "fancy home spa beauty day" a to si niektorú dám rada.


Neodmysliteľní pomocníci
- silikónová a obyčajná kefka na čistenie pleti
- prírodná lufa
- morská hubka z Jadranu (ak nie tak klasická buničinová z drogérie)
- tyčinka na odstraňovanie (vytláčanie) vyrážok a čiernych bodiek
Nuž, čo dodať? Kozmetika je kozmetika ale ani tá sa nazoabíde bez rôznych technických pomocníkov na umývanie či peelingovanie pleti a toto je moja hviezdna zostava, ktroú som dala časom dokopy a viem, že po inej momentálne netúžim :)


To by bolo odo mňa dneska všetko. Dúfam, že sa mi podarilo vám aspoň v skratke predstaviť moju pleťovú starostlivosť, ak som niekomu pomohla - tým lepšie! :)
Potešilo by ma, keby ste mi vy napísali, čo robíte inak alebo mi odporučili nejaké produkty, bez ktorých sa nezaobídete.

Prajem vám krásny deň! ♥

4 komentáre:

  1. jojojo prekrásny článok :) tiež mám veľmi mastnú pleť, dosť aknóznu síce už teraz ani nie .. a to som hak ani nikdy nebrala a ani nebudem :) tiež milujem peelingy a stredam všetko všetko stále :) no mojou stálou značkou je avon a produkty z dm, či už balea, alebo alverde :) biodermu nepoužívam, ani oriflame ..
    niekedy si doprajem aj domáci peeling zmiešam si klasickú zrkovú kávu s medom kvapkou citrónu a kvapkou oleja a doprajem si ho počas sprchy ako na tvár tak aj na celé telo :) pleť je potom taká super hydratovaná a pekne voňavá :) masky nemám rada ani ja, teda len tie zlupovacie - sa mi páči ten efekt ako to na tvári vyschne, zmení farbu a dá sa odlúpiť bezproblémovo :) sos starostlivosť je pre mňa taký gélik z avonu s kyselinou salicilovou v takej bielo oranžovej tubke, sa po nej pozri mne veľmi vyhovuje.. ten od essence som ešte neskúšala a oriflame mi nevyhovuje vôbec :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za komentár :) ♥
      Domáce peelingy si tiež rada robievam, ale o tom som tu nechcela písať, pretože do budúcna plánujem nejaký článok na takúto tému, takže o tom potom :)
      Na ten gélik z Avonu by som sa určite rada pozrela, len neviem ako sa k nemu dostanem, keď v mojom okolí Avon už nikto nerobí :( ale niekedy snáď...

      Odstrániť
  2. V podstate moja starostlivosť o pleť vyzerá rovnako ako tá tvoja - gél, pleťová voda a krém. Z času na čas masky. V poslednom čase som sa naučila používať masku a peeling každú nedeľu, peeling potom aj v priebehu týždňa, podľa toho ako mám čas.. Masiek mám neúrekom, ale najobľúbenejšia je pre mňa sivá maska z Avonu, ktorá je s minerálmi z Mŕtveho mora. Tá je jednoducho úžasná, v návode síce píšu, že má pôsobiť 5-10 minút, no poviem ti rovno, že ja si ju nechávam zvyčajne aj 20-30 minút a pleť je po nej nádherne jemnučká.. To by si ozaj neverila, čo tá maska dokáže, môžem povedať, že ju skutočne milujem. Inak ale pri čistení pleti nepoužívam žiadne pomôcky. Kedysi som zvykla použiť klasickú okrúhlu hubku z drogérky, ale nejako ma to prešlo. Teraz čistím iba rukami, samozrejme si ich predtým poriadne umyjem. Inak z výrobkov by som ti mohla odporučiť rad starostlivosti o pleť 20+ od Avonu, o ktorej som písala recenziu už dávnejšie. Tie produkty boli vážne dobré, aj akné mi to viacmenej vyliečilo. Len problém je ten, že odvtedy som produkty pre túto vekovú kategóriu v katalógu nevidela, čož ma nesmierne mrzí, lebo by som si ich ihneď objednala znovu..

    Recenziu na spomínané Avon produkty nájdeš tu:
    http://sueandcolours.blogspot.sk/2014/05/my-skincare-routine-20-alebo-ako-sa.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej, no Avon je super a rada by som skúsila veci, o ktorých píšeš, len nemám k nim cez nikoho prístup a poviem ti narovinu, že z netu sa mi veru objednávať nechcú :(

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS