Ako sa starám o vlasy

8. decembra 2014

Ahojte krásky, krásny pondelok prajem!
Človeku sa ani nechce veriť, že sme začali už druhý decembrový týždeň, čo? A možno trošku symbolicky (bože, už to hľadám aj tam, kde to nie je) som sa rozhodla dnešok venovať druhému článku zo skupiny Routines a to konkrétne mojej vlasovej starostlivosti. Takže bez zbytočných vykecávaní poďme rovno na to :)
Moje vlasy sú kučeravé, suché, lámavé s akútnymi sklonmi k ďalšiemu poškodeniu a štiepeniu, pôvodná farba je hnedá až popolavo-hnedá a už niekoľko rokov si vlasy nechávam farbiť v salóne. Momentálne som druhýkrát blond a zatiaľ som spokojná, no sama neviem povedať, ako dlho ešte budem...


• Šampóny
Šampóny boli u mňa vždy veľký problém, pretože som takmer zo všetkých mala vždy lupiny a tak som používala len tie od Head&Shoulders. Neviem čo sa ale zmenilo a musím si zaklopať, už mi tak nevadia rôzne značky ani druhy, môžem kľudne striedať a Head&Shoulders mám doma len pre prípad núdze, ak by nastal nejaký problém.
Spolu s ním je u mňa momentálne nutnosť aj šampón na blond vlasy - v súčasnosti sú to Schauma a Balea, ktoré používam naozaj pravidelne aby som zbavila žltých a oranžových tónov. S Baleou som v štádiu prvotného zoznamovania, o nej bude článok niekedy v januári hádam, o Schaume som už písala a pamätám, že som vravela, že si ju kľudne kúpim znovu, no toto tvrdenie si budem musieť ešte riadne nechať prejsť hlavou po zistení, že ku koncu fľaše mi najsvetlejšie pramene zafarbuje na modro :D
Okrem týchto som si zvykla vždy skúšať aj nejaký iný šampón, najmä s ošetrujúcim, reparačným, hydratačným či vyživujúcim účinkom. Titeto šampóny si málokedy kupujem opakovane, keďže ich je na trhu tak obrovské množstvo a ja ich mám v pláne skúsiť čo najviac :D Navyše keď mám niektorý šampón dlhšie, opäť nastane problém s lupinami, takže mi toto striedanie vyhovuje aj z tejto stránky.
Vlasy si umývam tak 3x za týždeň, viac našťastie nepotrebujem, z času na čas si uplatním takzvaný doublewash, kedy si vlasy umyjem najprv ošetrujúcim (alebo podobným) šampónom a následne šampónom na blond vlasy. Vždy keď si umývam vlasy používam kondicionér, balzam, masku alebo aj všetky tri ak ich mám doma :D Nemám pocit, že by mi to vlasy zaťažovalo, no ak ste na zaťažovanie náchylnejšie, radšej opatrne.


• Kondicionéry
Ako som už spomínala vyššie, kondicionéry používam vždy, keď si umývam vlasy. Apolikujem ich tak ako šampón, aj keď viem, že by sa mali len do dĺžok, no takto mi to vyhovuje viac, nemám pocit, že sa mi vlasy nejako viac mastia, takže prečo nie. Väčšinou ich nechávam pôsobiť tak by očko, kým si zatiaľ buď oholím nohy alebo vyčistím tvár alebo čokoľvek.
No kondicionérom v sprche to u mňa nekončí, a keď si vlasy nechám trošku preschnúť v uteráku, vždy vždy na nich nastiekam aj tekutý kondicionér od Gliss Kur. Tieto používam už roky stále dokola, len obmieňam varianty. Naprosto ich milujem a už si neviem predstaviť rozčesávanie a celkovo svoje vlasy bez nich!


• Ochrana a výživa
Tak toto je jedna z úplne najdôležitejších častí mojej vlasovej starostlivosti, pretože mám suché (až extrémne suché) vlasy, ktoré sú skutočne náchylné k poškodeniu, lámaniu a štepeniu. Preto je u mňa nevyhnutné používať sper na ochranu pri tepelnej úprave, rôzne séra, vlasové vodičky a hlavne (!!!) oleje.
Sprej na ochranu nie je sám o sebe až  tak dôležitý - podstatná je akákoľvek ochrana. Mám odskúšané, že sa tento sprej dá úspešne nahradiť už spomínanými tekutými kondicionérmi či olejmi.
Vlasové vodičky a séra na pokožku tiež používam už neskutočne dlho, väčšinou tie od Alpy (žihľava, breza, lopúch), ktoré pravidelne striedam, potom si dám 3-4 týždne pauzu a celý proces opakujem. Vždy po umytí si vodičku jednoducho vmasírujem do pokožky hlavy, aby som stimulovala rast a musím povedať, že to ozaj funguje a pomáha. Momentálne som ale od Alpy odbočila a používam olejové sérum od Gliss Kur - Hyaluron filler a zatial sa mi nezdá, že by boli moje vlasy iné, takže to bude chcieť dlhodobé používanie. Ale ako sa poznám, najskôr sa asi vrátim k Alpa vodičkám...
No a absolútna nevyhnutná nevyhnutnosť - vlasové oleje. Na mokré, na suché vlasy, pred či po umývaní, ráno čo večer... no jednoducho stále! Používam ich len do dĺžok a potom sa zameriavam hlavne na končeky, ktoré to potrebujú najviac. Vyskúšala som rôzne, no tieto tri, čo môžete vidieť aj na fotke sú moja top 3 (ešte by som k nim pridala Argan Fluid od Nirvel, ten bol tiež výborný) a bez nich ani ranu! ♥


• Česanie, styling a technika
Čo sa týka česania, tak ja si vlasy češem len za mokra alebo keď sú vyžehlené. Keď sú v svojej prirodzenej kučeravej podobe česanie nie je za žiadnych okolností možné, pretože sú potom krepovité a ľahko sa polámu. Na česanie nepoužívam nič iné než Tangle Teezer (na foto compact; mám ešte Elite, no ten je v BA) a kefu z diviačich štetín. Všetko ostatné mi vlasy nenormálnym spôsobom láme.
Stylingu ja osobne moc nedávam, hlavne teda počas školy a s vlasami sa hrám už len málokedy, no ak, tak na zafixovanie používam výhradne laky a gumu. Kedysi to bol aj gél aj vosk aj všeličo, no teraz som konečne našla, čo mi vyhovuje a momentálne sa nechystám meniť, Jediné čo, tak skúšam rozličné laky na vlasy, aby som našla "ten pravý"... Okrem toho keď potrebujem len zafixovať moje prirodzené kučery ale nechcem si vlasy lakovať ani "gumovať", nastriekam si na nich za mokra sprej od Yves Rocher, vyfénujem a hotovo :)
No a čo sa týka techniky, nepoužívam nič iné ako obyčajný fén, ktorý máme doma už vyše 5 rokov a stále skvelo slúži a moju milovanú Remington žehličku. Viac nepotrebujem ani mi viac nechýba. Je pravda, že by som chcela poskúšať rôzne žehličky na vlasy, aj kulmy a neviem čo, ale jednoznačne sa mi neoplatí kúpiť si každý mesiac novú žehličku len aby som vedela aká je :D




• Príčesky
A posledná neodmysliteľná časť, ktorá sa týka mojich vlasov sú príčesky. Kupovala som ich na nanicvlasy.sk, stáli ma niečo vyše 100€, sú z ľudských vlasov. Tieto čo vidíte sú dofarbované a vyžehlené, pretože som si kupovala vlnité. Používam ich len príležitostne, keď mám potrebu alebo náladu a neviem si ich vynachváliť! Nebudem sa o nich ale nejako veľmi rozpisovať - takže ak by ste chceli aj nejaký článok len o clip-in príčeskoch, dajte mi vedieť :)

A to by bolo hádam všetko k mojim vlasom, dúfam, že som vám aspoň v niečom pomohla a ak by ste mali nejaké otázky, kľudne sa pýtajte buď v komentároch alebo s správe na FB či maile.
Majte krásny deň! ♥

1 komentár:

  1. Ja chcem určite článok o clipoch :-) Takže aspoň kvôli mne by si ho mala napísať :-D žartujem...Vieš tiež som mala svoje clipy ešte za čias mojej stužkovej, čo je asi už 6 rokov dozadu, a vtedy ešte nikto netušil čo to je ani ako to drží všetci si mysleli že mi za noc asi dorástli vlasy po pás...je to dobrá vec, len už asi dožili, predsa len boli zo živých vlasov a chcela by som nové...no ten odtieň čo mám bol i na tú dobu nekutočný presne ako moje vlasy...teraz clipy nenosievam max. nejakú udalosť pretože po pár hodinách ma z toho bolí hlava, začne mi to vadiť...inak skoro stále ich spracúvam do zopnutých účesov aby to nebolo vidieť...zaujímavú ma nejaké nové druhy clipov, napr. tie extrahusté kedy je len jeden clip len neviem či by to nebolo na mňa príliš ťažké....
    určite chcem vidieť ako ich nosievaš :-) ja mám vlasy klzké, takže so mnou je to ťažšie, lebo mi stále kĺžu a nechcú držať.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS