Ako sa starám o nechty

17. novembra 2014

Ahojte a krásny sviatočný pondelok! :)
Dnešný článok som sa rozhodla venovať mojim nechtom a síce tomu, ako sa o ne starám, ako som na tom s ich kvalitou a niečo málo o riešení v podobe dvojfázových géloviek.
Takže aby som to zobrala poporiadku - moje nechty v minulosti. Pokiaľ moja pamäť siaha, tak som odjakživa mala s nechtami problémy. Boli slabé, mäkké, lámavé, štepili sa, lúpala sa mi vrchná vrstva nechtu. a nikdy sa mi nepodarilo vypestovať si dlhé nechty, po ktorých som vždy tak veľmi túžila. Tento stav som sa snažila riešiť rôznymi spevňujúcimi lakmi, olejčekmi, domácimi kúrami či vitamínmi a výživnými doplnkami stravy. Nič ale nepomáhalo a tak som si dala nechty zagélovať, čo mi ale vydržalo len jeden a pol mesiaca, čiže dve aplikácie, pričom dva týždne po druhej sa mi necht nepekne praskol, zľakla som sa a gél som spilníkovala na tenučkú vrstvu, nechala odrásť moje nechty a nastala fáza dva.

To už na tom moje nechty boli o niečo lepšie a aj keď boli stále slabé, mäkké a lámavé, aspoň sa mi prestali štepiť a vedeli mi narásť aspoň trošku dlhšie než kedykoľvek predtým. Nikdy to však dlho nevydržalo a nikdy neboli všetky dlhé rovnako alebo boli dlhé len niektoré. A tým, že hovorím dlhé, myslím tak 2-3mm. V tomto čase mi začalo naozaj ale vadiť, že keď fotím laky na blog, nevyzerá to vôbec pekne, pretože moje nechty boli vždy každý inej dĺžky, celé také neupravené a neforemné, aj keď som sa snažila upravovať si nechtovú kožičku a nechty pravidelne tvarovať pilníkom. A tak som po približne roku opäť dospela k radikálnemu riešeniu a dala si svoje nechty zagélovať a predĺžiť.

Toto zagélovanie a predĺženie sa inak volá dvojfázové gélové nechty. Ak máte svoje dostatočne dlhé, predlžovanie samozrejme nie je potrebné, ja som si ale nechty predĺžiť nechala. Je možnosť predĺženia tipmi alebo gélom, ja som volila vždy (predtým aj teraz) gélové predĺženie. Celá pointa týchto nechtov je v tom, že sa nanáša len tenká vrstva podkladového gélu, na ktorú sa nanesie vrchná vrstva, čiže chýba prostredný farebný lak, nechty sú priesvitné a relatívne prirodzené. Dajú sa nosiť "len tak", alebo tak ako u mňa - nalakované. Skvelé je, že lak na takýchto nechtoch drží naozaj veľmi dlho, takže nie je potrebný ani podkladový ani vrchný lak.
Túto gélovú manikúru ja absolvujem každé tri týždne, nižšie pridám fotky nechtov pred dopĺňaním gélu a tesne po, nechty si vždy nechám skrátiť tak na 5-8mm, táto dĺžka mi  zatiaľ vyhovuje najviac.





Medzitým ako si nechty doma lakujem očetrujem nechtovú kožičku a okolie nechtu olejíčkami - momentálne používam olej Oriflame a Sally Hansen, ktoré striedam podľa nálady, Sally ho má ale značne lepší; a tiež používam balzám na nechtovú kožičku od Sally. Samozrejme okrem toho celé ruky pravidelne niekoľkokrát denne krémujem.
Keďže nechty prirodzene odrastajú a prechod medzi nechtom a gélom farebný lak len zvýrazňuje, dosť mi pomáha používať priesvitné laky, ktorých hrubšiu vrstvu nanesiem práve do medzery, kde je už môj vlastný necht a takto túto medzeru aspoň čiastočne vyplním a prechod tak nie ej taký dramatický.
Pilníky a klieštičky na nechty prakticky už nepoužívam, maximálne keď si potrebujem zarovnať môj necht s tvarom gélu a potom už len pri pedikúre. Nechtovú kožičku si tiež už sama neodstraňujem a nechávam tento úkon na mojej nechtárke.



Čo sa týka budúcnosti, teraz určite neviem povedať, či a ako dlho pri týchto nechtoch ostanem, avšak nateraz mi to takto viac než vyhovuje, som spokojná, zbavilo ma to veľa starostí i trápenia a šetrí mi to celkom slušné množstvo času, takže toto rozhodnutie považujem za relatívne šťastné. To, že je to pre telo neprirodzené a poškodzuje to nechty, je už druhá vec, ale vzhľadom k tomu, v akom stave boli moje nechty doteraz, to až tak radikálne poškodenie určite nie je.

Ako ste na tom s nechtami vy? Máte svoje či umelé? Ste so svojimi nechtami spokojné? 
Majte krásny deň! ♥

2 komentáre:

  1. Skvělý článek! Taky jsem dříve měla se svými nehty neskutečně problémy,nechtěly růst,lámaly se a třepily :/ naštěstí mě pomohly různé laky,olejíčky apod. a konečně mám své nehty zdravé,pevné a relativně hezké :) O gelu na nehty taky přemýšlím,ale zatím si nejsem úplně jistá jestli ano nebo ne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super článok! hltala som ho :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS