in my view • čo sa mi v blog-svete nepáči na...

27. októbra 2014

Ahojte kočky!
Prajem vám krásny pondelok a prinášam vám ďalší článok do rubriky in my view, už pri ktorého písaní mám strach, aby ma neskôr niekto neukameňoval. Ak si spomínate, naposledy som sa vyjadrila ku kladom a záporom facebooku a dnes by som sa chcela vyjadriť k problematike blogo-sféry avšak len z toho negatívneho hľadiska. Pre lepšiu prehľadnosť som vyčlenila tri podrubriky a rad by som sa vyjadrila ku každej. Opäť sa jedná o dosť kontroverznú tému a cieľom článku je len prezentácia môjho názoru.

...na blogoch:
• nepáčia sa mi maličkosti typu overovania kódov pred pridaním komentára, čo mňa osobne ako čitateľa vždy nesmierne otrávi a priam až znechutí. Chápem publikovanie komentárov po schválení, sama to tak mám nastavené, ale neviem, prečo by som mala opisovať čísielka z nečitateľných obrázkov pred tým, ako publikujem komentár pod článkom.
• neviem pochopiť recenzie typu "výrobca píše" a "skúsila som včera a je super" alebo "nie je na môj typ pleti/vlasov ale krásne vonia - odporúčam"
• pripadá mi nekorektné, ak bloger ďalej predáva produkty venované na recenzie s účelom zisku a nechápem, ako potom môže byť recenzia objektívna, ak produkt predáva takmer plný či dokonca úplne plný
• čo sa týka giveaways, rozhodne nezastávam názor, že by produkty/ceny mali byť extrémne luxusné (ak si sama nekupujem Chanel alebo YSL, prečo by som ich mala dávať do súťaže?), takisto ale nepochopím GA o kozmetiku, ktorá je takmer spotrebovaná. Poprípade, že ste kozmetiku od niekoho dostali a nepáči sa vám. Rozdiel je v tom, darovať kozmetiku, ktorá bola možno raz swatchnutá alebo ani to nie.
• to, že sa ako podmienka účasti v GA dáva sledovať blog cez GFC/facebook/bloglovin a pod. je podľa mňa od blogera voči čitateľom fér, keďže súťaž sa robia pre čitateľov, čo mi ale fér nepripadá, je podmienka dať like na nejakú stránku. Takisto sa mi nepozdáva podmienka "napíš, prečo práve ty by si mal/a vyhrať"
• ďalej ma veľmi mrzí fakt, ako málo sú blogy u nás čítané. V Čechách sa podľa mňa blogy čítajú oveľa viac, oveľa viac sa komentujú a tak celkovo je tento druh "čtiva" populárnejší. Nie žeby som závidela, len ma niekedy mrzí, keď si dám prácu s článok a nenájdem si pri ňom ani jeden komentár. To sa človek potom z času na čas zamyslí nad tým, aký to má celé zmysel.
• a čo ma až extrémne rozčuluje, je osočovanie blorky blogerkou, rýpalské komentáre a podobné záležitosti. Je to snáď snaha ostatných zhodiť a seba vyzdvihnúť? Čo je zlé na tom, že niekto napíše, že ho neláka Bioderma alebo Tangle teezer? Je naozaj potreba z toho robiť škandál a osočovať autorku za to, že ju značky/produkty nezaujali?

google.sk
...na spoluprácach:
• neviem pochopiť firmy, ktoré si pod spoluprácou predstavujú to, že im v recenzii produkt za každú cenu vychválim.
• chcela by som vedieť, či pre firmu je naozaj horšia jedna negatívne recenzia než to, keď napíšem o ich neserióznosti.
• nepáči sa mi prístup spoločnosti, s ktorou som mala nie krátku spoluprácu → nevychválila som ich kozmetickú novinku, slečna z PR mi poslala mail a dokonca článok sama komentovala, následne mi už neboli zasielané ďalšie novinky a neposlali mi ani mail s oznámením ukončenia spolupráce. Nejde mi o to, že už so mnou nechcú spolupracovať, ale o to, že až na môj podnet mi napísali, že jedna recenzia sa im nepáčila (podotýkam pozitívna recenzia) a že ďalšiu neobdržali (čo mala byť práve tá ktorú slečna z PR sama komentovala). Nejde o to, že som stratila spoluprácu, ktorú som si vážila, ich produkty mám rada a nemám problém si ich sama kúpiť, štve ma prístup...
• takisto mi pripadajú nezmyselné spolupráce typu recenzia za 3ml vzorku krému - čo z toho preboha zistím?!

A myslím, že by to na dnes stačilo. Je toho dokonca ešte menej, než som sama čakala. Než sa s vami dnes rozlúčim, chcem povedať, že napriek tomuto všetkému sa mi v tomto svete páči a nesmierne si ho užívam. Som rad za každú novú skúsenosť, každého fanúšika, odber, komentár, mail či správu a momentálne to cítim tak, že by som v tejto oblasti chcela ešte nejaký čas pobudnúť.

Dúfam, že sa aj vy k tejto téme vyjadríte dolu v komentároch a budem sa tešiť pri ďalšom článku.
Prajem pekný zvyšok dňa ♥

15 komentárov:

  1. Donny, mali by sme byť za náš slovenský blogový svet vďačné:))....ja neviem, keď čítam české blogy, tam je síce viac komentárov, ale celkovo i oveľa viac nenávisti....hlúpostí...fúu neviem....niekedy ma až strasie ako je možné, že tí ľudia píšu také príšerné veci....na slovenských blogoch sa s tým nestretávam....a recenzie začínajúce včera som skúsila a hneď ešte dnes Vám musím napísať...no to je fakt super:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako veď ja som nikde nenapísala, že vďačná nie som a samozrejme, že som rada, že u nás sa toľko neohovára a všetko :) Ale je to veľmi zaujímavé, ako to v dvoch navzájom tak blízkych štátoch môže byť v tejto oblasti rozdielne
      A hlavne, že sa na také recenzie dá spoľahnúť a človek si môže produkt s kľudným svedomím zaobstarať :D

      Odstrániť
  2. Taktiež nechápem všetky tie orácie okolo pridania komentára, aby som ho mohla pridať, musím splniť x podmienok a to ma od toho odrádza

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to s tím slovenskem mi přijde stejné :) ale v Česku to tak není žádna hitparáda.. když to porovnáš se zahraničím, kde se tím holky živí :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No so zahraničím je táto "naša" oblasť rozhodne neporovnateľná, to je fakt... :D

      Odstrániť
  4. Palec hore za tento článok, drahá ;-)
    V podstate súhlasím so všetkým, čo si písala. Hlavne ma štvú tie overovačky komentárov. Človek si dá tú "námahu" aby okomentoval a potom to odo mňa žiada ešte milión opisovačiek, ktoré sa zle čítajú a musím ich opakovať aspoň 3-krát.. Tiež to neznášam. Moderovaná diskusia je podľa mňa omnoho lepšia, neobťažuje čitateľa a zároveň bloger vie o každom novom komentári, ktorý sa mu na blogu objaví. Na druhú stranu ma ale práve napadlo, že ak má niekto 100 komentov pod článkom, tak to pre blogera môže byť asi dosť otravné všetko to moderovať a odsúhlasiť.. :-D Ale čo už, všetko má svoje výhody i nevýhody...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem moja :)
      No všetko má svoje pre a proti... až na overovanie komentárov číslami/slovom :D Ja to tiež niekedy nenapíšem správne na prvý krát a potom som z toho rozčúlená a niekedy sa na to komentovanie aj vykašlem potom...

      Odstrániť
    2. No práve to, že keď sa mi páči veľa článkov a mám k nim čo povedať a mám chuť na blogu slečne nechať tak 10 komentárov, ale keď mám každý z nich overovať, tak je to riadna otrava a tá chuť vyjadriť sa v komente ma aj prejde..

      Odstrániť
  5. a to že niekedy nekomentujeme, neznamená, že články nečítame... :) ja pravdupovediac články komentujem málokedy...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To samozrejme chápem, ale človek potrebuje nejakú spätnú väzbu ;)

      Odstrániť
  6. Moc pěkně napsáno, na Tvém blogu jsem poprvé, odkázala mě sem Zuzanka :) Opravdu jsi to pěkně napsala, ale jen přemýšlím, kdy Češi více komentuji :D upřímně... podle mě nejvíce se komentuje ve Švédsku, VB, Peru a USA. I v Německu a Polsku hodně komentují... Rakušáci jsou taky takoví akční... jenom tady u nás a u vás je to takové zabržděné ;)

    czechivy.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      No to je pravda, že ešte ďalej za hranicami sa táto oblasť viac uchytila, ale keď porovnám naše a české blogy, zdá sa mi, že tam je tých ohlasov podstatne viac :)

      Odstrániť
  7. Ahoj, dostala som sa na tvoj blog vďaka linku na tento článok, a bolo to fajn čítanie. :) Spolupráce zatiaľ nemám, nemôžem sa k tomu vyjadrovať... no čo sa týka prvého odstavca, s väčšinou súhlasím. Bože, tiež sa úplne "bojím", ako budú čitatelia reagovať, keď zverejním takýto "anti" článok, ktorý nemá znamenať, že hejtujem celý svet, len vyjadruje proste názor. :D To overovanie kódov pri komentovaní mi tiež ide trochu na nervy, vždy sa toho zľaknem, či je môj písaný text v poriadku, avšak... na mojom starom blogu som to mala vypnuté, a keď som sa naň asi po polroku (áno :D ) vrátila, mala som tam plno warez spamov a robila som si srandu, že "aspoň niekto ten blog poznal" :D , no musím povedať, že teraz je to overovanie asi zbytočné a u nikoho už spamy nevidím... Asi si už na to blogger dáva väčší pozor, ktovie.
    A úúúplne súhlasím s komentovaním článkov, teda ako ja som tiež dosť tichý čitateľ, a komentujem hlavne články u ktorých ma to priam núti sa ozvať (buď články ako od dvojčaťa, alebo naopak tie, s ktorými nesúhlasím:D ), ale v poslednom čase ich je dosť a normálne si dávam za vinu, že sa málo venujem SVOJMU blogu. :DD Ale myslím, že to aj tak stojí za to, potešiť niekoho... každý chceme komentáre, toto nikto nevyvráti, iba ak by klamal... pretože do nikoho nevidíme čo si presne myslí - a pritom nás pasívny čitateľský názor zaujíma (pritom ale návštevník sa možno bojí, že si o jeho názore niečo pomyslíme :D ) .
    No dobre, dosť bolo, idem ti ešte okomentovať článok o facebooku. :)
    Rowena | Feeling Hoppy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fuu, ďakujem za krásny a dlhý komentár, veľmi sa teším :) :*
      O tých spamoch viem, ale myslím si, že predsa je lepšie v takomto prípade nastaviť moderovanie komentárov a tieto spamy nepublikovať, ako doslova otravovať potenciálnych "komentátor" overovaním.
      A k tým komentárom, tam ani nejde o tie komentáre samotné, ale o nejaký ten ohlas, reakciu, aby človek vedel, či to, o čom píšem niekoho vôbec baví a zaujíma :D
      Na ten ďalší komentár sa veeľmi teším :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS