Skalica

6. októbra 2014

Ahojte kočky!
Tak sme sa dnes prehupli do druhého októbrového týždňa a keďže som sa rozhodla články tematicky spestriť a nepísať stále len recenzie, mám pre vás dnes ďalší "cestovateľský" článok, v ktorom vám napíšem niečo o meste mne veľmi blízkom a to o meste, v ktorom žijem už asi dvanásť rokov. Nemám v pláne vás zahltiť kvantom informácii z histórie, pretože to sú veci, ktoré si ľahko viete nájsť aj samé, ja by som vám rada napísala, ako toto mesto vidím ja.
Do Skalice sme sa s rodičmi presťahovali, keď som mala asi sedem rokov, čiže som tu prakticky vyrástla. V tom veku som, samozrejme, nejako veľmi nevnímala prostredie, v ktorom žijem, musím ale povedať, že to bolo jedno z najlepších miest, kde človek môže vyrásť.
Počas tých dvanásť rokov sa udiali neprehliadnuteľné zmeny, ktoré sa týkali hlavne celkového vzhľadu mesta. A aj napriek tomu, že hlavne od miestnych je často počuť, že tu nie je kam ísť, nemyslím si, že je to tak celkom pravda. Keď aj nič iné, dá sa ísť na peknú prechádzku či už do centra, vinohradníckej oblasti či na dlhšiu túru do Zlatníckej doliny alebo k Baťovmu kanálu. Aj keď sa to možno nezdá, v meste je celkom vysoké číslo podnikov, do ktorých sa dá sadnúť a či už najesť, popiť alebo posedieť pri káve. Rovnako tak mesto ponúka rôzne hudobné akcie hlavne v letnom období, sú sprístupnené architektonické pamiatky, nočné prehliadky mesta, ukážky tradičnej skalickej svatby a naozaj mnoho iného. Takže ja osobne sa veľmi nestotožňujem s názorom, že tu nie je čo robiť ;) Je pravda, že tu nočný život veľmi neprekvitá, ale vzhľadom k tomu, že patrím k ľuďom, ktorí ho ani nevyhľadávajú, som s týmto faktom vcelku spokojná :P S obchodmi to tu tiež nie je žiadna sláva, ale keďže taká Bratislava alebo Brno sú relatívne celkom blízko, dá sa s tým naučiť žiť...
Inak v poslednom období, kedy cestujem medzi troma mestami a z nich dve sú značne väčšie, musím povedať, že som sa naučila oceniť pokoj a takpovediac "komornosť" malomesta, kde sa človek nemusí báť vyjsť na ulicu alebo chodiť po ulici s otvorenou kabelkou. Nie že by sa tu tiež nediali rôzne nepríjemné veci, ale určite sa nedejú s takou frekvenciou ako inde.
Čo sa týka obyvateľov mesta nemôžem povedať nič iné než to, že sú tu ľudia ako všade inde, líšia sa jeden od druhého a vôbec sa neoplatí ich nejakým spôsobom škatulkovať.
Navyše ak sa vám mesto dnes nepozdáva, chvíľu počkajte a objaví sa niečo, kvôli čomu sa vám zapáči. Verím tomu, pretože v priebehu celkom krátkeho času tu vyrástlo toľko nových vecí (ako napr. golfové stredisko, hotel, penzión vo vinohradníckej oblasti, nové futbalové ihrisko, obytná štvrť...) a myslím že tento rast bude naozaj pokračovať. A to hovorím ako človek, ktorý jedno obdobie to mesto vyslovene neznášal ;)




























3 komentáre:

  1. Pekné mestečko, nečakala som, že ma až tak osloví :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veď v Skalici máte aj Max nie? hneď niekde na začiatku :) v Skalici som sa bola kúpať, resp. na chate tam za Skalicou niekde v lese už si nespomeniem jak sa to volá :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No hej, je, ale tam nič moc nie je ;)
      Áno, to je Zlatnícka dolina/SKalické hory :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS