Južná Morava

22. augusta 2014

Ahojte! :)
Ako trávite tohtoročné leto? Ste doma alebo cestujete? A ak cestujete - po Slovensku alebo do zahraničia? Ja vás totiž dneska zoberiem na tri zahraničné výlety, pri ktorých zostaneme prakticky stále na domácej pôde, dalo by sa povedať. Ste pripravené? Smer južná Morava...

1) Milotický zámek
Štátny zámok Milotice je komplex barokových stavieb a záhradnej architektúry. Okrem prehliadky samotného zámku je možnosť navštíviť zámockú záhradu, ktorá je mimochodom naozaj krásna! Zámok ponúka možnosť vypožičania si dobového kostýmu, neviem, či je to stála možnosť, ale za nejakých 30Kč/1,20€ sa môžete ísť pozrieť na dravé vtáky a tiež sa s jedným odfotiť :) Ja som túto možnosť využila a zoznámila sa tvárou v tvár s Kaňou Harrisovou. A bola to láska ♥
Pre mňa bolo inak veľkým zážitkom aj to, ako som sa snažila dobehnúť páva a jeho pani manželku, aby som si ich mohla odfotiť, keďže sa voľne pohybujú po záhrade :) A takisto sa mi neskutočne páčila stála expozícia s názvom Barokní sochařství na Moravě.
No a okrem iného tam predávajú výbornú zmrzku - ja som neodolala kombinácii panna cota a marhuľa :)





















2) Lednický zámek
Lednický zámek je anglicko-novogotický zámok obklopený francúzskými záhradami a anglickým parkom. Zámok si ma získal už na prvý pohľad, pretože niečo tak krásne som snáď v živote nevidela. Zámok spolu so sklenníkom tvoria srdce celého areálu, no ani okolné záhrady, lúky a parčíky nezostávajú pozadu. A že to tam tí Lichtenštajni mali poriadne veľké!
Klasicky je možné absolvovať prehliadku zámku, okruh po záhradách buď to pešo alebo na voze a lodi. V areáli sa nachádza okrem iného Minaret, Janúv hrad, Obelisk, Akvadukt, Lovecký zámok, Akvárium Malawi, možnosť vidieť prehliadku dravcov s ukážkami lovu a mnoho ďalšieho.
My sme absolvovali krátky okruh po záhrade na voze, ktorý ťahal čarovný koník Eval, videli sme rozpadnutý ovčín ešte z dôb Lichtenštajnov a prechádzali sme sa záhradami.
Ťažko sa opisuje, treba vidieť! Musím priznať, že tento zámok sa mi páčil najviac zo všetkých, ktoré som kedy v živote videla!






















3) Valtický zámek
No a do tretice tu máme ďalší Lichtenštajnský zámok a to vo Valticiach a môžem spomenúť, že celý Lednicko-Valtický areál patrí do zoznamu UNESCO. A ja sa vlastne ani nečudujem.
Ako pri predošlých dvoch je aj tu možná prehliadka zámockého interiéru a/alebo návšteva záhrad. Tie mi až tak neučarovali ako u predchádzajúcich dvoch, ponúkajú však možnosť navštíviť miesto, ktoré bolo v dobách dávnych používané ako chladnička, či Peklo (aj keď peklom bola skôr tá cesta k nemu :D )
No a opäť neviem, či permanentne, avšak my sme tiež navštívili zámockú expozíciu s názvom Zbroje a zbraně, kde boli vystavené prekvapujúco zbroje a zbrane z barokného a gotického obdobia.
Čo ma však úplne dostalo, bola bylinková záhradka, ktorú je možné navštíviť za 40Kč/2€. Keď by ste sa rozhodli tam ísť, dúfam, že vás to dostane tak, ako mňa. Aj keď ani neviem prečo som z toho bola taká učarovaná. Každopádne tam nájdete cez 300 rastlín od rozmarínu po marihuanu, môžete ich popolievať a takisto si niektoré zakúpiť. My sme si odniesli bazalku, oregano a nejaké tie organické gumové cukríky :D



























Ja som už niekoľko krát pred tým povedala, že Čechy milujem a tie južné obzvlášť, no po týchto zážitkoch sa môj vzťah k nim len a len prehĺbil. Možno si poviete, že na základe pár výletov a tak je možno blbé vytvárať si akýkoľvek vzťah k akémukoľvek miestu, no ja si aj tak nemôžem pomôcť. Takže ak by ste chceli skúsiť, či dopadnete podobne, nasadnite do auta alebo na bicykel alebo kam chcete a určite niekedy navštívte tieto miesta!

Majte krásny deň! ♥

6 komentárov:

  1. V Ledniciach aj vo Valticiach som bola, je to tam krásne romantické, odporúčam každému :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na zámku v Lednici se mi strašně líbí, i ten velký park s minaretem je nádherný. Krásný výlet :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeej, čakala som, že sa objavia Lednice a Valticiach. Bola som tam pár rokov dozadu, obe zámky sa mi páčili. Je to tam naozaj pekné a obrovské.. Odporúčam navštíviť aj priepasť Macochu a Punkevní jaskyňu, tam je to čarovné.. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Milotice? :O bydlím kousek -_- :D je to tam fakt krásné a na dravce se budu muset někdy jít podívat :)

    http://tinsysworld.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Z tychto som zatial ani jeden nevidela no co sa ciech tyka bola som v mikulovskom zamku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zvu tě na mou giveaway: http://talktomymoustache.blogspot.cz/2014/08/tights-giveaway.html :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS