in my view • sunburn. alebo Čo pomohlo pri spálení mne → rady pre vás

14. júla 2014

Ahojte kočky!
Keďže už máme za sebou nejaké tie slnečné lúče, stavím sa, že sa aspoň malej hŕstke z vás už podarilo pobudnúť v ich dosahu dlhšie, než by bolo treba a skončilo to nepekným spálením pokožky. Mne sa takéto niečo podarilo ešte v máji, o čom som vás informovala na facebooku :D. Je to už síce nejaký ten piatok, ale keďže som našla fotku z tých krušných dní, napadlo mi, že by sa možno aj teraz ešte niekomu hodili moje rady, ako sa mi podarilo zbaviť bolesti a začervenania pokožky za štyri dni...


V prvej rade si myslím, že mi dosť pomohlo užívanie rakytníkového oleja vo forme tabliet, ktoré obsahujú viacej betakaroténu než mrkva a majú veľmi prospešné účinky na pokožku.
Ďalšou záchranou už boli len kozmetické produkty aplikované sekundárne na už spálenú pokožku a pitie veeeľa čistej vody s nakrájaným citrónom, aby sa prehriaty organizmus schladil a lepšie zregeneroval.
Najlepším, čo podľa mňa môžete na napnutú spálenú pokožku použiť, je kokosový olej, hydratačné mlieko na suchú pokožku, poprípade prípravky po opaľovaní s pantenolom.
Najdôležitejšie je pokožku pravidelne chladiť obkladmi, poprípade studenšou vodou v sprche a natierať aj päťkrát denne, pretože pokožka je suchá, napnutá, namáhaná a hlavne bolestivá. V prípade, že by bolo spálenie priveľmi rozsiahle a vytvorirli by sa vám puchieriky, je lepšie navštíviť lekára alebo dermatológa, ktorý vám predpíše vhodné prípravky na starostlivosť, keďže hrozí poranenie kože a zanesenie infekcie.
Keď sa vám už podarí priviesť pokožku do takého stavu, že nebolí ale svrbí a lúpe sa, nastáva chvíľa, kedy je dobré pokožku poriadne vypílingovať, aby ste sa zbavili prebytočnej a odumretej pokožky a krémovať podľa potreby, kým nebude pokožka v pôvodom stave.

Mne sa vďaka tomuto postupu, ako som už spomínala, podarilo spálenie "odstrániť" za štyri dni, aj keď som sa šúpala ešte asi týždeň, ale to už pokožka nebolí a to je hlavné :)
Vďaka rakytníku sa mi ale spálenie zmenilo na opálenie, čo sa mi podarilo asi prvý krát za psoledných šesť rokov. Keďže mám extrémne svetlú pokožku, ktorá na opaľovanie nie je zvyknutá, vždy po odznení spálenia bola opäť pôvodnej farby. Ale teraz nie... :)

Tak vám držím palce pri liečení, dúfam, že moje rady ani nebudú potrebné a nedôjde k žiadnym podobným nehodám a prajem vám prekrásny zvyšok leta ♥



Ak máte nejaké overené tipy, určite mi napíšte dolu do komentára. To sa vždy hodí :)

3 komentáre:

  1. Včera som bola na korčuliach 4 hodiny a prišla som domov riadne spálená a chcem si kúpiť mlieko na suchú pokožku alebo ten kokosový olej :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kokosový olej si určite zožeň, ten sa hodí aj na všeličo iné :)

      Odstrániť
  2. Já se naštěstí skoro nikdy nespálím, protože se spíš docela hodně rychle chytám do hněda, ale někdy to odnesou moje ramena a opravdu to nesnáším! Mamka na to ale trpí mnohem víc.. té stačí půl hodinky na sluníčku a už je červená jak rajče :/ Nejvíc nám na to ale většinou pomáhá panthenol, který můžu rozhodně doporučit! :)

    www.meow005.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS