in my view • vône v kozmetike a ja

26. mája 2014

Ahojte :)
Tak je tu konečne prvý sľubovaný článok novej rubriky. Popravde som veľmi zvedavá, či sa tieto články uchytia a budú mať ohlasy a veľmi sa na to teším :)
Pre tento článok som zvolila takú oddychovú tému, pri ktorej sa nerozčúlim (aj to možno príde). Rozhodla som sa vám napísať, čo pre mňa znamenajú vône kozmetických produktov, ktoré milujem, ktoré neznášam a ktoré vnímam ako neutrálne.


Úprimne povedané, vôňa je pre mňa pri kozmetických produktoch veľmi dôležitá. Nevadí mi, ak produktom parfemácia chýba úplne, no ak nejakú majú, mala by byť príjemná. Asi ako každý jeden človek mám aj ja obľúbené vône, ktorým nedokážem odolať.
Čo sa týka parfémov, tak to uprednostňujem sladké, ovocné i kvetinové vône, parfémy ľahké aj ťažšie "bolehlavy" a veľmi pri výbere u mňa zohráva rolu ako na mňa daný parfém celkovo pôsobí. Neviem presne vymenovať zložky perfémov, ktoré lahodia môjmu čuchu, pretože môj vkus nie je nijako orámcovaný a pri parfémoch som vcelku flexibilná.

Čo sa ale týka spotrebnej kozmetiky, tak tam už mám čo povedať. Pri sprchových géloch, šampónoch, krémoch na telo, ruky, pleť, čistiacich géloch, peelingoch a množstve inej podobnej kozmetiky mám veľmi rada vôňu konkrétnych kvetov alebo ovocia. Určite už viete, že milujem levanduľu, ruže, brusnice a rôzne bobuľovité kombinácie, vodný melón, ibištek, mango, papaju, granátové jablko, zelené jablko, grepfruit, rôzne kvetované kombinácie a tiež napr. marhuľu a broskyňu.


Častokrát sa ale stáva, že produkt môže byť ako chce pekne parfemovaný, ak je vôňa príliš silná alebo parfemácia spôsobuje vysušovanie a dráždenie pokožky. A práve ak mám z takéhoto výsledku obavy, siaham po vôňach neutrálnych. Do tejto kategórie sama pre seba zaraďujem klasickú vôňu krémov Nivea a Dove, rôzne perlové, olivové, mliečne a krémové vône, arniku, mandle, aloe vera, harmanček (kamiky) a rôzne nešpecifikovateľné vône krémov, čistiacich gélov a hydratačných sér, ktoré určite dobre poznáte tiež. Tieto vône mám popravde veľmi rada a to hlavne vtedy, keď naozaj čakám jemnosť a čistotu aj od vône, poprípade sa neviem inak rozhodnúť.


No a nakoniec to nepekné. Veľmi mi vadí, ak si mám na pleť, pery, telo, vlasy... aplikovať niečo, čo mi smrdí. A v tomto prípade rozdeľujem "kozmetický zápach" do dvoch kategórii - pokazená kozmetika, s ktorou sa už nedá nič spraviť (hlavne krémy alebo lesky na pery či makeup) a potom kozmetika, ktorá je nepríjemne/prehnane parfemovaná a vtedy veľmi oceňujem možnosť výberu vône. Do kategórie vôní, ktoré mám problém zniesť zaraďujem vanilku, čokoládu (pretože mi pripomína poľskú), kokos (ak to nie je priamo 100% kokosový olej), cukrovú pusinku od Baley, med, mentol - ten podľa mňa patrí do zubnej pasty, káva, citrón, bergamot, karamel a rôzne vône oceánu a džungle.


Tak a teraz sa pochváľte vy, ako ste na tom s vôňami! Teším sa na komentáre a prajem vám krásny deň ♥

- zdroj obrázkov: google.sk
- koláže: vlastná tvorba :P

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár ♥

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS